På rymmen

publicerat i Allmänt
Jag är fortfarande på vift hemifrån. Nu har jag snart varit borta i 2 veckor. Just för tillfället befinner jag mig i Avesta efter gårdagens resa fram och tillbaka till Stockholm. Min trogna reskamrat Jocke som var öppen för att se dragqueen gruppen Diamond dogs på Golden Hits! Jocke tog tillfället i akt och fick sig en redigt stor kram av en strålande vacker dragqueen. Han vart nog lite sugen skulle jag kunna tro...hihihi! Nu har jag fått en rival...ggrrr! Showen var bland det bästa jag sett och gud vilka snygga kläder! Fick världens insperation till fotoideer och vilken tur att Mattias är en nära vän, säkra kort att få låna speciella kläder! Hahaha! Love you! Ni var grymt bra! www.diamonddogs.nu


Idag är det en vecka sedan jag åkte hem från Örnsköldsvik. Jag och Jocke spenderade helgen på First Hotel och hade sviten. Den var stor och och hade jacuzzi som jag såklart prövade på! Riktigt avslappnande efter en lång resa. Vi bastade och drack ett jätte gott rött vin som jag inte druckit förut. Jag tror det hette
Museum om jag inte minns helt fel. Prövade även deras ansiktsmask och här kommer ett smakprov på det! Hahaha!

image8

Ett gott skratt fick jag av denna sjukt fula masken!

Lite bilder av sviten...den var inte den finaste men otroligt skönt att ha ett stort rum att röra sig på.



Syftet med denna underbara resa var att jag hade bokat in en dag med fotografen Andreas Stridsberg alias August Strindberg! Hihi...=) Jag har alltid fascinerats av hans bilder och tycker han gör ett strålande jobb varje gång. Om jag säger så här, han är en grymt duktig fotograf men hans personlighet är suverän. Från det jag klev innanför dörren kände jag mig som hemma, tack August för en mycket speciell dag och väldigt roligt att träffa mannen bakom kameran. Jag skulle kunna rabbla upp så mycket om den dagen och om August men då skulle jag få sitta hela natten. Men jag gillar när man kan driva och slänga käft med personer. Du vet...jag gör allt för dig...;) Kram på dig

Efter heldagen med mycket styling och poseringar åkte jag och min trogne reskompis tilbaka till hotellet och varvade ner. Jag var så himla trött och jag skulle lätt somna sittandes, det går i släkten, mormor somnar ofta sittandes vid köksbordet...hehe.
Eftersom Jocke mestadels satt som en trogen hund väntandes på sin matte under hela dagen ville han ut och rastas en sväng på kvällskvisten. Japp, vi gick ner till hotellbaren och smuttade på några kalla.
Jag hittade min själsfrände medans jag tog mig ett bloss vid entren till hotellet.
Här kommer mannen i mitt liv!

image13

Under dessa dagar som jag varit på rymmen har jag hunnit med en jäkla massa skojigheter.
Jag sov över hemma hos syrran i några dagar men blev snabbt rastlös. Svängde förbi Hobbe i Gävle och fortsatte och fotade lite, svårt att hålla sig borta när man fått smak på det hela! Skoj att se resultat av den lite halv flummiga varelse..hihi.

Jag har spenderat några dagar i Avesta och där jag just nu, återigen sitter.
De har öppnat ett nytt ställe som heter The Kings Arms och var ett toppen ställe! Et sånt skulle man ha i Karlstad. Pub miljö blandat med dansgolv, suveränt att kunna snacka, alltid ett plus. Träffade massor av nya männsikor som var jätte trevliga och härliga. Det är en sån gemenskap mellan alla, borde fundera över att flytta till ett mindre samhälle...men tror inte jag skulle stå ut allt för länge!
Lite bilder...

image15

Jocke försöker komma undan kameran

image16

Lite bus är aldrig fel...nice..hahahaha!

image17

Flirtade till mig billigare drinkar av Haido, tror han vart kär i mig...hihihi!

image18

Åh självklart ville vakten få en stund i rampljuset med mig

Oj oj oj då....blev mer än vad jag tänkt mig. Måste ta tag i denna blogg oftare än mer sällan =/

Men imorgon bär det iväg hem. Min katt lär sakna mig som attan och tydligen så löper hon igen...måste göra nått åt det oxå...suck. Men men...härligt har jag haft det på rymmen!

Haaaaa duuu

/Jessica

Kommentera inlägget här :