This is my day

publicerat i Dagbok
Jag har haft en mycket bättre dag idag än vad jag hade igår! Igår var jag en jävla PMS kärring på sånt grymt dåligt humör och hade världens ångest inför julen, mitt ex och framtiden bara för att nämna några saker. Inte lätt att vara Qvinna! Men idag mår jag bättre =)
Idag skulle jag igentligen ha varit ute med min trogna vän Zizzi. Men ingen av oss kände alls för det så det var bara att sadla om i mysbyxor och lager på lager med tröjor! Japp, min katt har sin vilja och då får man allt ta att anpassa sig efter henne. Hon ska ALLTID ut på balkongen, helst när det är som kallast! Buuurrr...fryser om fötterna! Hoppas att jag får ett par nya raggsockor av mormor i år, mina är det många hål i nu!

När jag kom hem efter jobbet blev jag överraskad!
Min käre katt, som har fått namnet Adela (konstig matte) hade spytt över hela hall golvet, det var inge dåligt med spyor vill jag lova! Åååhh...katten kanske är magsjuk för hon har inte rört sig många meter sen jag kom hem och hennes favvo plats har tydligen blivit rena mattor intill elementet i badrummet. Hon som alltid annars ska var med precis överallt! Stackars liten =( Matte får lugn och ro.

Bilder av en annan SUPRICE jag var med om med katta för ett tag sedan!

image39

image40

Joru, kom återigen hem från jobbet och är så kisse nödig...ser något mörkt på golvet, då har jag ej tänt taklampan. Jag är van att hon spyr ibland med detta var ju lite större. Tänder ju då lampan och till min förvåning så ligger det en död fågel på MITT badrums golv! Say what, hur kom den dit?? *Funderar*
Antingen så har fågeln flygit i genom balkongdörren som stod öppen eller så är min kissemiss så duktig at hon fångade den på balkongen. Hon är en innekatt, mer alternativ finns inte! Men jag klappade Adela så stolt och tog pippin från golvet å sa adjö till lille pretty bird! Tänkte lite faktiskt på filmer Dum Dummare ;) Klockren film dessutom! Min katt kommer antagligen ha svårt att få mig förvånad efter denna händelse.

Funderar på vad jag mer gjort idag...........tar tid...mer tid...ytterligare mer tid......
AAahhhaaaa! Vi har haft inventering på jobbet idag och jag måste säga att jag tyckte det var lite roligt!  Jag kan nästan bli så där lite halvmanisk att jag måste fixa den hyllan innan jag tar en pause ect.Tiden gick så innerligt fort och vi alla tycker jag jobbade på riktigt bra! Goood work...peppar mig själv, som alltid ;) Vi fick även en julklapp...som jag helt ärligt inte öppnat ännu! Jag var nere hos min käre mor idag och hon berättade att jag som liten, altid gick å klämde på alla paket och var riktigt nyfiken, tyvärr sitter det i! Tycker det är så roligt!
Men jag tänkte hålla mig och slå rekord, en dag kan jag avvara och inte öppna ;)

Min mamma fyller år idag....nu i detta skrivmomentet igår. Hon fyllde, förlåt mor men 50 år!!! GRATTIS! GRATTIS!!! GRATTIS!!! GRATTIS!!! GRATTIS  på den stora dagen!
Jag hoppas att du sparade en bit av den utsökta smörgåstårtan tills imörn! Idag fick jag bara i mig en pytteliten bit av vad jag brukar. Mami-I LOVE YOU VERRY MUCH! Tack förresten för inlägget i gästboken, jag blev väldigt glad och oerhört rörd =) Kraaaam

Det är väl nästan i stort sett hela min dag. Jag vill tacka käre Jocke som förgyllde min kväll igår och gjorde snöflingor på min hemsida! Åååhhh vad jag vart på bättre humör och väldigt tagen av det! Thank you!

Haaaa duuuu

/Jessica *Mycket trevligare tjej idag*

Kommentera inlägget här :