Bröst, bröst & bröst

publicerat i Allmänt


Inatt drömde jag att jag hade fått bröst cancer. Det var ingen vidare härlig upplevelse må jag säga. Jag kände verkligen av paniken att få ta bort ena bröstet och gå igenom cellgifter och strålbehandlingar. Jag var nojig över drömmen och undersökte pattarna i duschen förut och jag hittade inga knölar =)

Bröst har betydelse

Vad bröst betyder enormt mycket för en, iallafall för mig. Jag är tutt galen och har alltid varit det och varför ska brösten behövas förändras genom åren? Varför kan de inte alltid se ut som de gjorde när man var 16 år då hade man aldrig behövt må dåligt över dem. Det är bara att inse att man inte längre har en kropp som en 16-åring och kommer aldrig att få den tillbaka. För mig är bröst viktigt och det har alltid varit det. Jag har full förståelse att tjejer lägger in silikon om de inte har några bröst alls eller vill helt enkelt fixa till dom av olika anledningar. Jag har alltid sagt att en dag kommer jag ligga på operationsbordet och göra mina pattar när de har förfallit och inte har samma form och spänst som innan. Men samtidigt vill jag inte ha något främmande saker i dom och gå miste om hur mjuka och sköna brösten är av naturen blir jag avskräckt. Tänk om de inte blir bra eller får de bröst man målat upp? Det är en rejäl chansning man gör och är det värt det igentligen, man kan ju dö av bröstoperationer och det är inte det sättet jag vill dö på! Alla tjejer drömmer om de perfekta brösten vare sig man vill ha stora eller små. Frågan är om man verkligen blir mer lycklig av att förändra sina naturliga bröst genom diverse operationer. Om man lider, nu menar jag verkligen lider av hur brösten ser ut kan det säkerligen hjälpa de tjejer att genomgå en operation. Jag frågar mig själv om det skulle vara värt att göra bröstoperation när det finns en rad komplikationer som kan uppstå. Det är inte riktigt jag att slänga in silikon i pattarna eller göra bröstlyft men ändå skulle jag på ett sätt vilja ha det nån gång i framtiden. Finns det då en chans att man förändrar sin personlighet och förlorar sig själv längst vägen för man fått ett par nya bröst? Det är ju nått jag verkligen inte vill uppleva. Jag vill heller inte få en stämpel att vara en silikon bimbo med rattar som står rätt ut, en så kallade ytlig brud. Fördommar kommer alltid att finnas. Det är en jävligt svår fråga och jag vet inte riktigt hur jag ska ställning till opertation eller inte. Nu menar jag inte att jag ska boka in första bästa tid på nått sätt men tankar och funderingar finns ju men än så länge är de inte groteska om man kan uttrycka sig så ;) Opertaioner eller inte så är bröst härliga!

image199
(Bilder från Akademikliniken)

Jag surfade runt och kollade på massvis av före-efter bilder och jag fastnade för dessa bröst.
Detta är det närmaste dröm brösten för mig och jag tycker de ser väldigt naturliga ut fast det är silikon inlägg i dessa. Ett mycket bra jobba av dem!


Take care!


//Jessica


Kommentera inlägget här :