Tvätt

publicerat i Dagbok


Nu har jag precis varit ner till tvättstugan och slängt in två maskiner. Jag avskyr att tvätta jag skulle hellre diska världens berg om jag fick välja. Det är mer harmoniskt att diska, man kan lyssna på musik under tiden och slippa att passa tider och behöva ge sig ut för att ta reda på tvätten. Tvätt tar sån tid. Tragiskt att jag faktiskt äger en tvättmaskin men i min lägenhet har jag inget uttag eller rör för att ha den i badrummet, jag saknar verkligen att ha min egen maskin. Kanske borde flytta! Jag hatar bolaget jag bor igenom. Man får pröjsa allt. Än så länge har de inte installerat såndär dosa som mäter av hur mycket varm och kall vatten man förbrukar, inte ens det ingår längre i hyran. På det så betalar jag 9 kr/tvätt fast då ingår det att torka tvätten, absurt! Visserligen kanske det är lite bra att man betalar det man förbrukar och för mig som är själv blir inte kostnaderna så höga. Men barnfamiljer är ju en annan femma! Då blir allt svindyrt. Kbab är bara penga galna!

Idag har jag ingen huvudvärk, det hjälpte igår att lägga sig på soffan igår och somnade som en stock och vaknade vid tre på natten. Alldeles yrvaken pallade jag mig in till sängen och somnade lika fort där. Sen var det upp med tuppen och sätta på lite kaffe och vänta på att tvätttiden skulle börja. Och nu sitter jag här. Lite halv uttråkad och solen tittar fram men tyvärr hinner jag inte göra så mycket innan jobbet idag. Ingen träningsvärk efter joggingen heller så det vore sjukt skönt att ta en runda idag igen =) Jag har lite tider att slå så ;)

Fick ett litet paket idag på posten och nu måste jag slinga håret när jag får lite nya pengar =) Bilder kommer atagligen senare.

Tvätten var det ja...hatar att tvätta!


//Jessica


Kommentera inlägget här :