Bekräftelse

publicerat i Allmänt
Varför behöver man bekräftelse igentligen? Kan man leva utan att få den minsta möjliga bekräftelse?
Jag har funderat på just ordet bekräftelse. Varför man behöver det och varför man söker det.
Jag har tagit upp ämnet med en rad vänner, både tjejer och killar och jag har nästintill fått samma svar.
-Man vill känna sig bra, duktig, attraktiv och att man gör nytta och att man är bra på nått som uppskattas.
Nu drog jag bara upp en liten liten del av det jag fick berättat för mig av mina vänner.

Utseende

Under en väldigt komplicerad tid som har pågått sedan i maj (inte nu längre) förra året har jag haft ett behov att få nån sorts av bekräftelse av Johan mitt X sedan vi gick skilda vägar. Det handlade mycket av utseende, mitt utseende.
Jag kände mig varken ful eller fin efter uppbrottet. Varför behövde jag höra att han tyckte jag fortfarande var attraktiv i hans ögon? Under dessa månader som gått, så har jag mer än väl fått så mycket uppmärksamhet och bekräftelse av både män och kvinnor, gammla som unga. Klart att jag tagit till mig det och tycker det är jätte skoj, verkligen! Men, alltid men...inte en endaste kommentar av Johan. Det var den enda bekräftelse jag sökte...DÅ. Varför ville jag höra just det av HAN? Varför vad han så viktig i det hela när jag ständigt fick det på annat håll? Ja, jag tror inte jag har ett klockrent svar på det men något jag spånat på måste ju vara att jag ville veta om jag betydde fortfarande något för honom och var den attraktiva kvinnan som han delade sitt liv med i nästan 4 år. Jag var allt för honom och han var allt för mig. Jag har förändrats en del sedan i maj. Jag har gått ner över 15 kg, gjorde hårförlängning, började mer och mer att fotas av fotografer, är det igentligen endast för att få hans uppmärksamhet? Han började fota andra tjejer efter det tog slut, det är något han verkligen älskar, att fota. Jag har alltid varit en linslus och vi fotade en del ihop, men inte med den utrustningen han har nu.
Jag fick något slags behov, att han skulle se MIG, hur "attraktiv" jag blivit och att fler än han "ville ha mig".
Nu är det dock pase, känner inte att jag "måste visa upp mig" som Johan ständigt uttryckt sig att jag måste. Vad då måste igentligen? Jag måste inte VISA mig. Det berodde nog helt på att jag ville ha JOHANS bekräftelse! Nu behöver jag inte hans bekräftelse längre. Jag har ifrågasatt Johan med varför han ser mig att jag måste visa upp mig för allt och alla. Jag gillar att fotas ibland, skojigt att ha fina bilder på sig. Han har fått det till ett behov, att jag MÅSTE visa hela världen. Jag har då frågat HAN, varför tar du bilder på modeller som är precis som JAG? Vill ha fina bilder på sig eller vill söka till nån agentur. Då är ju inte DOM bättre än mig? Varför då "stödja" dom i sitt arbete utan att dömma dom varför de vill ha bilder på sig själv eller ens ifrågasätta varför de vill ta naket/underkläder eller dylikt, men med att säga att JAG har behov att visa upp mig själv, vart ligger logiken? Vad är det för skillnad på mig och de andra modellerna? Är det för jag är hans X? Det går inte bra att jag fotas av andra och slänger ut bilder men att han fotar andra tjejer och gärna hjälper dem med bilder är helt skillda saker, tydligen! Vad tycker ni?Är jag helt ute och cyklar? Vad är bekräftelse för dig?
BERÄTTA!


Haaa Duuu

/Jessica

Kommentera inlägget här :