Att formulera sig...

publicerat i Allmänt


....är skit svårt!

Japp, det tycker jag att det är. Jag kan försöka om och om igen att försöka få till en super bra mening men det brukar oftast sluta med att det blir en enda röra. Jag är ingen skribent eller författare och jag skriver väldigt torrt =P Jag har kommit fram till att jag har ett ruskigt dåligt ordförråd som kan jämföras med en 12-årings. Då är jag illa ute alltså! Itsället för JAG kan man skriva något annat eller börja meningen på ett annat sätt, YES...men hur? Jag får skylla på min dyslexi fast jag inte fått det på papper men jag vet att jag har det. Det kan vara väldigt jobbigt vissa gånger. Det kan räcka med ett simpelt ord som jag inte vet hur det stavas. Just det ordet kanske skulle passa bra i meningen men väljer såklart att ta bort det för jag är så osäker på hur det stavas. Ni får leva med att jag inte kan formulera mig bra! Att sitta och skriva blogg såhär är en viss träning, dels för stavningen ;) och att få träna hela tiden på att bli en bättre formulerande människa. Ha! Snyggt avslut på den meningen...hihihi! Något jag borde ha är ett lexikon där man kan leta sig fram till bättre ord än jag gjorde, jag ska...bla bla bla! Jag önskar att jag kunde skriva mer spännande och rolig läsning där det händer någonting i berättelsen om jag skulle ha gjort nått speciellt. Det blir ju synd nog, en dötrist läsning och jag käner att jag inte får fram det jag vill med mina inlägg. Jag skriver som jag pratar men det tycker jag har en viss charm =D Jag vill att inläggen ska kännas mig, inte stelt som om det vore taget från en uppsatts. Jag vill ha det personligt men med en hyffsad touch vett ni ;) Men hur fasiken ska jag komma dit då? Jag har några vänninor (gud vad det lät gammalt) som är så roliga och har inlevelse i det de skriver, jag vill med ju =( De har just  DET...som jag önskar att jag hade.  Oj vad det loggar in på msn föresten, blir alldeles virrig! Till saken igen. Jag ska försöka mer helhjärtat att ha mer inlevelse och leta igenom förrådet så kanske jag hittar min avdankade ordlista sen mellanstadiet =P

Joru...så är det...svårt att få fram det man vill ha fram! Tips?

Haaa duuu!


/Jessica

Kommentera inlägget här :