Fy faan för Blå

publicerat i Allmänt


Man blir bara så jävla förbannad och trött på Restaurang Blå i stan! De lever på gamla meriter men går ner sig mer och mer. Personalen är helt okunniga och besitter inget hyffs eller bra bemötande för sina gäster. Det var åter en incedent igår på Blå. Mina två killkompisar beställde in två White Russain men fick Black russain istället, mjölk i skulle inte skada...haha. De påpekar att de beställde White russain och alla vid bordet höll med då vi hörde det allihop. Jag fixar det säger servitören och går från vårat bord, vi alla är trevliga på alla sätt och vis. Jag blev chockad vad servitören kom ut med! I handen har han den minsta lilla mjölkkanna och fyller på deras glas med mjölk. Vänta här nu, lite fel hörru! Vi sitter alla som stora frågetecken vad han pysslar med. Om han hade hyffs och vett så blandar man nya drinkar och tar bort de andra eller bjussar på dem för visa bra kundbemötande. De hemska är att den ena kompisen får mer mjölk än den andra så drinken är helt grumlig och ser inte direkt god ut. Man gör inte såhär!!!! Ena kompisen går fram till baren och åter påpekar att han vill ha en riktig drink som den ska blandas. Till svars får han massa utlägg ect och så har han mage att säga att en White Russain INTE skakas! Har du ingen kunskap alls din j*vla idiot! Jag vet att den skakas, alla mjölkdrinkar skakas. Servitörn kommer till bordet med en liter grädde för att fylla på deras glas igen för att få den mer krämig. Visst det går att blanda i grädde men det var inte de de ville ha. Hur svårt kan det vara att bara blanda nya drinkar och att i detta fallet hade vi gäster rätt och bartender så fel! På råga på allt blir bartender arg och ber kompisen att lämna stället. För att kompisen hade rätt och servitören fel. Bra ställe, så mycket plus får ni från mig...NOT! De kan tydligen behandla sina gäster hur som helst och i den här takten lär stället gå under! Näe fy för Blå! Nu tänker jag inte sätta min fot där! Senare på kvällen stod jag i baren på Harrys. Det var mycket folk och det tar tid att få betsälla. Det stod en man bredvid mig i baren som hade beställt men bartender hade glömt bort det. Det händer alla. Bartender gjorde rätt på Harrys och bad om ursäkt och bjussade på ett glas med jordnötter. Den inställningen skulle Blå lära sig av. Gästen som fick vänta på Harrys blev glad av bartenderns gest och han gav jordnötterna till mig och Zizzi! Inga sura miner där inte. Om man ger ett bra bemötande så får man det tillbaka, så simpelt.
Tack och lov att Harrys finns, där kan de blanda drinkar och de har ett mycket trevligt bemötande mot sina gäster!


//Jessica *Bojkottar Blå*



Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av magda:

fy faan va roligt...nu ska skvallret gå minsann!!!!

Kommentera inlägget här :