Fuck the day...

publicerat i Dagbok


Bloggen har varit nere för min del...tydligen bara min eller nått...ah shit the same!

Jag hade planerat min dag rätt så bra idag som dessvärre blev dagen en aning oväntad! Jag åkte iväg idag för att fixa lite lunch till kvällens jobb och mitt visa kort har det varit problem med sen i måndags då jag var in till banken och betsällde nytt i måndags. Det finns ett ställe i min stad som har den mest gudomliga pasta salladen att få tag i! Jag måste nästan erkänna att den är godare än min, fast min är kalas goood! Då mitt kort inte fungerar om man inte knappar in siffror manuellt, och på det så får jag inte ut kontanter på minuten, det har aldrig hänt mig innan. Jag står i kassan, har beställt min sallad och är vrål hungrig så kan inte stället knappa in manuellt! Noooo...what to do? Jag hade 50 spänn på mig som jag ger fast det kostade 20 spänn er...så rara så rara mot mig! Iväg fort som faan då jag parkerat en snabbis på handikapp...illa jag vet...men men...två cigg had jag kvar, hatar att ha ont om cigg! Jag åker vidare till ställen som jag ska slut shoppa det sista till fotningarna i helgen (som jag ska berätta om mer sen). Bilen harklar sig, ont om bensin IGEN! Den slurkar soppa den j*vla bilen! Tack och lov är jag i närheten av en mack. Rusar in då jag snart ska gå på passet på jobbet. Jag tänkte ta det säkra före det osäkra och höra med dem då det är strul med mitt kort och det visade sig att jag glömt körkortet hemma! Nääääheeee! Vad får jag för svar!???

-Tyvärr så kan vi inte knappa in det manuellt om du inte har legitimation med dig! (Vaaaa? Panik)
Tackar för mig och drar vidare i bilen, Vad tror ni hände?

1. Kör på en grävling så jag blir stående på motorvägen
X. Krockar med en bil
2. Bensin stopp  och blir stående i en halv timme

Klurigt va??? ;)

Jag orkar inte rätt alla svar..så jag berättar på en gåg ;)

Jag kör då vidare, fast dåligt med besnin i tanken, det är inte alls lång till jobbet där jag befann mig. Japp...my bad luck...bensin stopp mitt på huvutrafikleden...ingen väggren dessvärre! Bad, soo bad! Stoppar massa trafik.
Jag sätter på varningsblinkers direkt, men innan jag ens har hunnit ur bilen ser jag en vit j*vla bil köra mot mig i HÖG hastighet i backspegeln. Nu kommer den där "Nära döda upplevelsen in".  Han ser mig inte stå stilla! Jag bara tänker...Oh gud Oh gud oh gud...han kommer köra rätt in i mig och jag kommer få leva med ständiga nackbesvär OM jag övrlever! In i det sista..nu menar jag mm från att ha krockade med mig så väjde han kraftigt! Dummer där! Bultande hjärta stiger jag ut ur bilen...letar fram varnings treangeln och går mina meter. Jag står hela tiden efter nära döden upplevelsen vid kanten om vägen, kollar ALL trafik om jag så skulle slänga mig i diket om jag ser faran igen!
Något mer jobbigt...Jessica har inga pengar på mobilen att koppla upp samtal eller skicka ett simpelt smn till nån. FAAAAAAN! K*K-f*tta BAJS! Väntar ett tag...ringer 112..pinsamt =P Japp... vilken hjälp man fick..nopp...blir kopplad till bogsering. ALDRIG i livet jag pröjsar 1000:- när jag är ca 2-3 km från jobbet, no way!

Men...alltid men...(ni som känner mig)

En super härlig man vid namn Lennart stannade efter ca 30 minuter! Åh min ängel! Helt otrolig härlig man som mer än gärna ville hjälpa till! Varför finns det inga mer som han??? Han visste själv hur det kan vara ute på vägarna och han har fått mycket hjälp av andra som han själv hjälpte mig, så han var så förstående! Han bogserade mig til macken några få km från stället...Tack så hemskt mycket!

Tankar..drar till jobbet...pust å stön...framme! =)

My fucking day!

Hur har din dag varit, bättre än min?

Löve

//Jessica


Kommentera inlägget här :