Göteborg nästa

publicerat i Allmänt


God morgon!

Jag vet att jag varit dålig på att skriva något i denna halv tråkiga bloggen =/ Det har inte funnits så mycket att berätta ;)
Efter mitt kaffe ska jag börja att packa och duscha för resan ner till Göteborg. Fy faan vilken dåligt väder och värre är det i Göteborg, varma kläder ett måste! Hela helgen är det konståknings VM och det ser jag framemot att se. Jag och syrran ska väl hinna med att gå lite på stan och hitta på nått trevligt på kvällarna, roligt att få komma "hem" igen!

Igår blev jag så förbannad över matchen mellan Färjestad-Frölunda! Jag och Anders tittade på hockeyn hemma hos hans föräldrar och måste säga att de är jätte fina männsikor och de bodde jätte mysigt i ett litet rött hus som ligger mer på landet. Där skulle jag trivas som fisken i vattnet! Matchen var det ja...vi ledde till en början med 2 mål men Frölunda kontrade så det stod lika. De fick in ett till mål så vi låg i underläge. Precis på sekunden gjorde Färjestad mål i 3:e perioden så det skulle stå 5-5 men slutsignalen gick innan så Frölunda spelarna slutade att spela fast tiden inte var ute. Det var nått jäkla fel på klockan igår och domarna dömde ICKE MÅL! Jävla idioter! Det var uppenbart att vi skulle få det målet, men nej då! Ska bli intressant att läsa i tidningen sen på tåget hur mycket skit Frölunda får för gårdagen! Det var en helt sjuk match, glasflaskor på isen, klockan visade fel, brist på säkerhet ect-skäms på er! Så nu avgörs det imorgon vilket lag som går vidare, skulle vilja se matchen på plats men är dock i Göteborg! Efter matchen igår åkte jag och Anders till mamma, syrran kom ju på kvällen. Vi skulle bara säga hej och kolla vilken tid tåget gick men vi vart kvar till klockan nästan var 01.30...natt ugglor som vi är i familjen! Det var så mysigt och vi pratade och skrattade och Anders passar utmärkt i familjen =D Imorse var jag lite seg att kliva upp, ville sova!

Nu ska jag sätta fart här! På återseende på söndag...tills dess...simma lugnt!

Kraaam

//Jessica


Kommentera inlägget här :