Modellandet

publicerat i Modellbilder


Jag skulle rensa datorn på massa skräp och kom in på mina bilder som ligger och skräpar och jag fick en ren chock när jag tittade på gamla bilder på mig! Jag tänkte, vem är den där tjejen som är rund som ett hus och pattar som är så stora som meloner! För faan...det är jag! Måste medge att det blivit en drastisk förändring. Hur i helsicke såg jag ut?!!!

Så här började det...

Jag har en kompis som heter Sandra som är väldigt intresserad av att fotografera. Självklart var det på hobbynivå och inga retuscherade bilder här inte. Sandra har alltid varit en linslus sen tidig ålder. Vi började umgås mer och mer då vi bodde grannar när vi var runt 20-22 år. Det är ifrån henne jag har fått upp ögonen att stå modell. Vi lekte mest och fjantade oss framför den där kameran. Jag var ALDRIG den som tog ego bilder eller ville vara med på bild. Det berodde säkerligen på att man såg ut som man gjorde. Överviktig och självförtroendet var väl inte på topp då skulle jag kunna tro. Men senare så träffade jag Johan (mitt ex) som gillade att fota. Vi träffades för snart 5 år sedan. Jag var med han och köpte hans första digitalkamera och då blev det en och annan bild tagen. Inget på modell nivå på nått sätt utan jag tyckte det var så roligt att ha bilder på sig själv. Bilder som platsar i ett fotoalbum om ni inte hänger med. Intresset har alltså funnits sen 7 år tillbaka men se förra året har det ökat drastiskt.
Jag går inte in på detalj om saker mellan mig och Johan som har varit men kortfattat så gjorde jag slut och han började fota tjejer från sidan Modellbilder och jag blev enormt svartsjuk. Jag blev vrickad i huvudet av det och ville "visa" att jag kan bli fotograferad av andra, det var väl ett sätt att få uppmärksamhet eller liknande. Nu, är fallet inte längre så, tack och lov. Det är ju så jävla skoj att stå framför en kamera! Jag njuter och jag har alltid så enormt skoj. Jag har inte sett några negativa baksidor eller liknande med de fotografer jag blivit fotad av och det är en lång rad nu. Modellandet har blivit en ny gammal hobby och ribban sätts allt högre och mer kräsen blir jag. Då menar jag både av fotografer och min egen utveckling.

Before

image195

Jaaaaa....visst är det jag! Lite mer hull här och där och ingen proffsig fotograf eller behandling av bilderna. Jag har peruk på mig på första bilden. Jag hade nämligen rakat av mig mitt hår så den andra bilden har det växt ut lite. Det är faktiskt lite genant att visa dessa bilder...åh vad tänkte man på? Trodde man att man var sexig sådär eller? Pinsamt är bara förordet. Ha överseende med det. Näe fyy vad snygg jag har blivit...hahahahaha! Vad obekväm jag ser ut och helt uppstoppad. Tack och lov att man kommit en liten bit på vägen =D

After

image197

Visst är det skillnad i både kroppshyddan och som modell? Det är samtidigt skit skoj att jämföra bilder hur man såg ut då och hur man ser ut idag. Men samtidigt väldigt tragiskt. Där fick ni lite kortfattat varför jag modellar ibland. Jag måste poängtera att jag varker ser mig själv som en "super" modell eller kommer bli en "super" modell. Jag gör endast detta för att jag tycker det är så förbaskat kul och nått att minnas när man är gammal och grå...faan grå i håret är jag ju redan...ja ni fattar!

Pöss på er alla!

//Jessica


Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Tessan:

Vilken förändring =)! Bra jobbat :)och jag förstår att du är grymt nöjd med ditt utseende nu mot då. Det skulle jag vara :)

2:a kommentar, skriven , av N:

Snygga bilder :D

3:e kommentar, skriven , av Cajsa:

Vilkewn förändring! Snygga bilder!

4:e kommentar, skriven , av Tessan:

Svar: Varsågod =). Kul att man kan göra någon glad =)

Kommentera inlägget här :