Uppdatering då

publicerat i Allmänt


Snöar idag

Piss väder!
Vaknade upp imorse och kände mig rejällt utvilat. Jag brukar alltid titta ut genom fönstret när jag vaknar och se vad det är för överraskande väder. Det var snö idag! Nej nej nej, inge mer snö och framförallt inte när det börjar bli vår! Deprimerande! Helt onödigt, nu kan jag inte använda mina nya pumps jag köpt *sur min*. Det var ju inte lite snö heller och det sägs att det kommer hålla i sig i några dagar, butter som få!
Nytagen bild på min balkong =/

image172

De som kanske är glada för lite snö kan ju vara dessa barn som inte fick en bra vinter i år heller. Stackars föräldrar som säkerligen har packat ner vinterkläderna inför våren och får ett sådant bakslag att behöva rota fram skiten igen. Hoppas att det kan glädja nån männsika därute idag =)

Bröllop inbokat

Det damp nyss ner en inbjudan i brevlådan till ett bröllop mellan Nadelie och Pontus! Det är så himla roligt att de har hållit ihop i alla dessa år och vem tror ni det var som förde dem samman då? Jo det var jag! Förde å förde kanske inte är den rätta benämningen men att de båda fick slagga över efter ett nyår som var och vips så fick de känslor för varandra, så roligt! De förlovade sig förra året och har två barn ihop och nu ska de gå och gifta sig. De är verkligen gjorda för varandra det måste jag säga. Grattis till er att ni hållit liv i kärleken =)
Middagen kommer äga rum på en av de finaste gårdarna nämligen Apertin. Jag älskar det stället och där har jag själv velat ha min egen bröllops mottagning. Jag förlovade mig där med mitt ex Johan och drömde om mitt egna bröllop där, men nu är det inte jag som kommer fira bröllop där ute utan Nadelie och Pontus. Det kommer bli ett jätte fint bröllop och platsen Apertin är ett mycket bra val!

Hockey Frölunda vs Färjestad

Ikväll blir det hockey med Anders mellan Frölunda-Färjestad. Jag hoppas att det blir en spännande match och att Färjestad vinner idag på hemmaplan! Senaste matchen fick vi tog stryk och tydligen spelade Färjestad skit dåligt så nu får de banne mig ge gärnet, vi ska vinna SM GULD! Åh Färjestad...åh Färjestad hungriga som vargar Färjestad! PUNKT!

Bilen ska fixas

Jag lämnade bilen till Tomas igår och han gick igenom den. Efter jobbet igår köpte jag delar till Bettan och imorgon ska hon få klä sig i nya kläder ;) sen på onsdag ska jag byta ruta och på torsdag ska hon återigen få sin dom, hoppas att hon fixar besiktningen! Du kostar mig en förmögenhet gumman! Snart kommer det bli en klassfråga att kunna ha bil. Om det inte redan är en klassfråga. Det kostar sjukt mycket att ta körkort idag, bensinen är rekord hög, skatter och försäkringar kostar många pengar och delar till bilar är inte gratis heller. Man har igentligen inte råd att ha bil speciellt inte när man är en fattig student som jag. Jag är alldeles för bekväm av mig att åka buss, det skulle ta nästan 1 timme ut till jobbet istället för 13 minuter med bil, skillnad alltså.

Fixa till mig vore bra nu

Jag är en sån person som typ aldrig stressar, varför ska man behöva få magsår i ung ålder? Men måste medge att jag kan vara väldigt seg att komma igång, det finns ju så mycket annat roligare att göra =)
På förfester jag har haft hemma hos mig så sitter jag alltid i mina smink kläder. Nu tänker ni vad då smink kläder! Ja kläder som jag kan lorta ner, mjukisbyxor och linne som ett exempel. Slänger på mig kläder strax innan utgång, det finns väl ingen vits att sitta i mer obekväma kläder hemma...hehe! Så nu borde jag fixa och dola för en fika på stan med Olausson och vem vet om Tuvan kommer ner en sväng oxå ;)

Jag hoppas att ni får en toppen bra dag idag!

In and out

//Jessica


Kommentera inlägget här :