Helgen i mjölby

publicerat i Modellbilder


Ny dag!

Jag var helt slut igår och slappade mest hela dagen efter helgens bravader. Jag vet att jag lovade lite bilder och ska försöka lägga upp några nu ;) Jag har inte fått alla roliga bilder än av Johan men jag visar de som jag har.

Min helg:

Efter lite planering så bar det av med tåget ner till Mjölby i fredags för att köra lite fotosessioner med härliga Johan jag träffade under Sobelträffen tidigare i år. En super rolig kille men lika sjuk humor som en annan. Han mötte upp mig vid tåget och så bar det hem till Johan. Den spontana sessionen vi körde i fredags drog en aning ut på tiden och klockan var bortåt 4 på morgonen innan vi gav oss för kvällen, eller morgonen :P Mycket skratt och en hel del sjuka oseriösa bilder blev det bortåt natten då vi både var övertrötta :P



Han trodde inte det skulle bli nån bild när jag riktade kameran mot spegeln men tji fick du! Bilderna är tagna precis innan den spontana plåtningen på fredags kvällen.

image254
Hahaha...så här går det "igentligen" till under fotosessioner ;)
image255
Lite balans övning =D

Vaknade upp på lördagen och kände mig lite seg då det inte blev allt för många timmars sömn, men vad gör det när man hade så jävla roligt! Det var sjukt länge sedan jag skrattade så mycket som jag gjorde på lördagens morgon när vi fick för oss att busa rejällt. Vid frukosten (12.30) så kommer vår kära och underbara mua Isa som skulle stå för maken hela dagen. Hon är en riktigt härlig tjej och fruktansvärt trevlig och med samma humor som mig och Johan. Jag försökte knäppa kort på både Johan och Isa men ingen av dem är så glada att vara med på bild =/ Faan ta er! Hahahaha!

image259
I all hast att försöka få med muan Isa!

Isa satte igång med maken, Johan har behind the scene bilder som kommer inom kort att läggas upp.
Nu kommer äntligen mina gröna bollar att användas! Isa är jätte duktigt och jag blev väldigt nöjd med maken inför plåtningen. Inte för crazy då det skulle bli kaka på kaka.

image260
Japp, ser inte allt för munter ut men vill visa lite hur maken blev!

Efter lite fotning åkte Isa och köpte mat till oss som vi vräkte i oss, välbehövligt! Sen var det åter sminkning inför nästa session. Nu har jag inga bilder på det men en bild är klar som jag är riktigt nöjd med.

Här kommer den!

image261

Efter en hel dag med fotning var Isa tvungen att åka. Jag och Johan körde vidare med fotningen och det kommer säkerligen bli några fina bilder från den andra maken. Jag hade turen att jag skulle bli sminkad av henne igen på söndagen då jag åkte till Linköping för att fota med en helt ny fotograf som jag blev väldigt besviken på. Hon var så gullig att möta upp mig vid Linköping och fotografen plockade upp oss. Jag nämner inget namn på fotografen men hela sessionen blev en flopp och jag kände mig rejällt obekväm, jag hade tänkt mig nått helt annat än vad det blev. Så från plåtningen i Linköping blir det inga bilder, kanske nån om man har tur. Men men...så är det! Tur att Johan finns! När vi hade gått från fotografen ville jag så gärna köra om sessionen då jag hade en bild hur jag ville ha det. Isa som är en ängel ställde återigen upp och följde med hem till Johan igen och satte igång med sminkning som jag ville ha! Det blev kanon!



Vi körde den session som jag ville göra i Linköping som inte blev bra alls. Super tack till Johan att han ställde upp å fotade mig, igen och sånna killar växer inte på träd. Det blev massa bus och skratt igen, nu låter det som att vi är helt oseriösa men riktigt så illa är det inte! Bara lite...hahahahaha! Efter inställningar av ljus mm körde vi på ordentligt, klockan rusade iväg och Johan hade för sig att sista tåget till Linlöping gick strax efter tolv på natten så Isa kunde ta sig hem. Men aj då, det var fel! Vi sökte efter bil och skjuts till Isa men utan resultat. Vad gör vi nu liksom? Isa hade skola att gå till, jag skulle hem med morgon tåget och Johan skulle på intervju oxå. Det blev så att Isa oxå sov över hos Johan! Han klagade väl inte när han hade två tjejer på besök ;) Vi är allt ett bra gäng vi!
Då var det ingen panik längre och vi var vakna sent denna natt med som nätterna innan. Ni har hört mitt skratt och det är inte det vackraste men jag tror att Isas skratt slår mitt! Riktigt trötta alla tre sätter vi igång och asgarvar, skratt som kommer från magen så tårarna rinner! Jag har haft så extremt roligt! Till slut kommer vi i säng och sover på sin höjd runt 3 timmar innan det är dax att stiga upp för att ta tåget hem igen.

image264
Jag älskar detta kort på mig och Isa, taget under tiden Johan ställer in ljus mm.


En serie med bus igen...hahahaha!

Kortfattat så har jag haft en super rolig helg som jag önskade inte skulle ta slut! Ett stort tack till Johan för att jag fick bo hos dig, kommer gärna igen ;) Ett stort tack till min favorit mua Isa som ställde upp under helgen, oförglömligt! Vilken grym helg!

Nu hoppas jag att det "duger" med bilder ;)

Nu ska jag jobba!

Kram

//Jessica


Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Johan:

Hehe, tack själv för många fina bilder och underbart sällskap =D. Hehe, va oseriösa vi låter men får väl hoppas att bilderna som kommer visar på att vi iaf var lite seriösa en stund iaf ;).
Take Care!

Kommentera inlägget här :