Lite strul i vanlig ordning

publicerat i Fotograf


Hejsan!

Vilket jäkla strul det var igår när jag lekte som faan med kameran! Jag har varit dålig att fota faktsikt men nu när skolan är över ska jag fota mer hade jag tänkt. Jag börjar haja lite mer om den men så mycket kvar att lära! Men skoj är det!
Fick ett ryck igår kväll dårå att leka lite, då man endast har kamera å ett dåligt objektiv (än så länge) så får man ta det man har. Jag fick det "smarta" iden att använda en vanlig bordslampa som enda ljuskälla då jag ville ha mörka bilder mm. Men då, när jag skulle sätta i en glödlampa så small den och proppen gick! Hela köket, badrummet och bredbandet/telefonen slutad att funka! Ååååh neej! Jag letar efter proppar men min vanliga otur hade jag inte en enda proppjävel hemma! Jag ringer en granne men denna svarar inte, klockan var rätt mycket oxå och hur lätt är det att hitta proppar på kvällen? Jag prövade ringa igen till en annan kompis, ack så hade jag för lite pengar kvar på mobilen att koppla upp samtalet! Faan liksom! Utan internet och min vanliga hemtelefon så sätter jag på mig kläder för att gå över till grannen. Kastar lite smågrus på fönstret för porten låses vid 21. Tack å lov är han hemma och dessutom har proppar som jag får låna! Räddare i nöden! Traskar hem, byter proppen och vips så fungerar allt igen =D Bilderna vart inte så lyckade måste jag säga...men har nog förstått vad som blev fel...man lär sig alltid nått...

En bild jag pysslade snabbt med som jag inte alls är så nöjd med...orkade inte anstränga mig en gnutta faktiskt =/
Men men...shit the same...



Nu är det att göra sig lite fin...

Haa duuu!

//Jessica


Kommentera inlägget här :