Blandat dravel

publicerat i Dagbok


Gokväll!

Precis vinkat hej då till min käre vän Millimus! Hon kom över ikväll och gjorde en fantastisk kräftsoppa och till det supergoda varma baguetter. Gissa om jag är proppmätt?! Jag tror jag aldrig smakat på en mer gudomlig soppa. Soppan kommer jag alltid minnas minsan! På lördag är det tjejkväll hemma hos Millimus. Tjej kompisarna från högstadietiden...det kan bli roligt som tusan! Det är så synd att man inte hinner träffas som man gjorde förrr =/ Vad tusan ska jag ha på mig? Inte shoppat nått på sistonde...tjejproblem!

På lördag ska jag och Patrik antagligen, om vädret tillåter åka till Mårbacka och fota. Mårbacka, där självaste Selma Lagerlöf bodde. Det är super vackert där och en väldigt fin herrgård. Där finns det nog massa fina ställen att fota! Det var så länge sen jag var där så jag kommer knappt ihåg hur det ser ut. Men, det ska bli roligt att komma ut!

Vad har jag pysslat med på sistonde? Jag har haft tankar att skriva inlägg för jag har gjort saker men nu är minnet inte riktigt med mig...huuuhaaa! I söndags glodde jag och Gräs på filmer, super trevligt. Vad de hette har jag inget minne av. Men de var bra iallafall, det kommer jag ihåg =P

I fredags var Gräs och Andreas hemma hos mig. Det var aslänge sen jag såg Andreas så det var skoj att träffa han igen. Jag fick extremt dålig sömn natten till lördagen så jag försov mig till jobbet oxå...attans. Det var bara att borsta tänderna och sätta sig i bilen. Jag tyckte det var konstigt att inte katten kom när jag skulle åka. När jag kom hem från jobbet så kom hon inte rusande som hon brukar göra. Jag tyckte det var väldigt konstigt! Jag letade överallt efter henne, i kylskåpet oxå men ingen katt nånstans. Faaaaaaan...nu har hon ramlat ner från balkongen IGEN! Ut på jakt efter henne men jag hittade henne direkt. Hon är en innekatt så hon är så rädd så. Hon satt ihopkurad nere hos grannen och var jätterädd. Stackars liten, suttit där i flera flera timmar. Gissa om jag gosade mycket med henne den dagen. Jag sov många timmar på lördagen efter jobbet och när jag vaknade på kvällen så hade jag fått detta i brevlådan....

Lite gulligt tycker jag....

Lite blandat onödigt vetande i vanlig ordning =P


Take care


//Jessica



Kommentera inlägget här :