Trevlig Valborg...

publicerat i Fotograf


Förr i tiden när man var ung var Valborg en högtid för att supa skallen av sig. Man tog alla tillfällen  i akt för att fira och supa. Oja...det gjorde man rejällt så man hade sån ångest dagen efter. När man blir äldre tar man med barnen för att se brasan och höra körer sjunga "Vinter rasar ut i ..." för att fira att våren är här. Är det inte därför man firar Valborg...att våren är här? Nu förtiden, när man är äldre ser man ingen vits att fira sånt skit, alltså inte jag. Jag har inga barn, jag går inte till nån brasa och tycker det är mysigt. Why? Jag super mig inte redlös på stan för att fira en "högtid" som att våren är här, det lägger väl varje människa till att det är vår? Fattar inte riktigt varför det ska vara en röd dag (Imörn). Jag firar alltid...vare sig det är måndag eller nyår =P


Foto: Jag


Foto: Jag

Jag behöver en STAFFAN! En Staffan är en person som är smart på datorer som löser alla tekniska problem. Nu har 3 personer, som är datakunniga varit hem till mig för att försöka lösa varför det inte går att föra över mina bilder från kameran från en vanlig USB sladd. Alla ruskar på huvudet. Min dator hatar mig. Inte ens min nya kamera vill leverera in de nya bilderna! Fuck! Jag vill byta till NIKON.

Grillningen blev inställd idag. Det blev för sent. Den ligger där i kylskåpet och väntar. Min fläskfile vill så gärna bli slungad över min fejja...SMACK! Jag sviker mitt kött. Där satt den! Ryck upp dig bruden! Det är väl inte hela världen att du inte får in dina bilder i datorn? DET ÄR HELA VÄRLDEN! Vad är det annars för vits att ta bilder om du inte kan se dem? I need you Peter Pan!

Nu ska jag vara ung igen......


Ha en trevlig Valborg


//JessicA



Kommentera inlägget här :