Vår?

publicerat i Fotograf


Visst att det varit en underbar dag idag, inte sant? Så fort jag sätter mig vid datorn som jag numer har döpt till Bajsburk som verkar avsky mig mer än pesten så ska det strula. Inte ett dugg förvånad, händer alltid mig. Inom loppet av en timme startade jag om den tre gånger, inte klokt ju! Den hatar mig som alla andra Bajsburkar har gjort genom åren. Vad gör jag för fel med er? Prata med mig, jag kanske förstår...hehe!

Våren nalkas runt knuten. Varmt och soligt. Jag kom ut idag istället för att dra benen efter mig i förmiddags. Angelica, Sabine och jag tog en lång promenad ner till sjön. Jag njöt fast det var geggigt och lerigt. Jag ville jogga men det hade inte varit så lyckat med kameran slåendes i fejjan. Nu ska "Hälso Dagboken" uppdateras på bloggen igen! Hm...funderar på ett mål med träningen. Jogga 3 km under 15 minuter kanske? Göra 50 armhävningar på rad? Ska nog sänka ribban lite tror jag sa Börgi med glimten i ögat.

Ser ni vad jag mer haffade på bild mer än kedjan? Det måste väl vara lingon? Pytteliten är den. Jag säger lingon tills nån annan bevisar för mig att det inte är lingon. PUNKT.



Vad har ni för vårtecken? Mitt vårtecken har alltid, bortsett från värmen varit en av mina favorit blommor...Tussilagon. Den lilla färgglada blomma kan ge en så mycket glädje i livet. När man ser dom ploppa upp lite här och där då vet man med all säkerhet att det är vår. Jag plockar en hel drös Tussilagos och sätter dom i vatten i en äggkopp. Det har jag gjort sedan jag var en liten flicka. Vackra lilla blomma.


Undrar ni hur det tar sig med mitt sk. macrofotande? Nja....vill ha en ny kamera. Det MÅSTE vara nått fel på den och näää...jag skyller inte ifrån mig att det BARA skulle vara fel på den, också den som står bakom den, i mitt fall JAG. Det blir brus brus och åter brus! Jag har nog testat allt som går och det blir inte bättre. Nån som vet nått om det? Hojta till. Fortfarande sugen på att fota efter promenaden. Snilleblixten ska ge sig på vatten. Jag älskar sånna bilder jag försökt att skapa idag. En sak, lärt mig vissa saker till nästa gång *lyrisk..eller inte*. Träning Börgi (peppar mig själv)! Nästa gång får jag min bild jag vill ha! Töntigt kanske men hatar och känner mig så jävla kass när typ ingen bild var skarp eller focus där det skulle vara. Deppigt.



Tjatar jag hål i skallen på er? Om inte..faaaaan då =P


Hej svejs


//JessicA



Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Sang:

bjotifoll :-)

Kommentera inlägget här :