Allergisk

publicerat i Fotograf


Jag älskar rött. Jag är en vädur och vädurens färg är röd. Jag tycker det är fint i både mode och inredning ect. Jag pallar bara inte rött vid jul. Det ryser nästan i mig när allt ska vara rött med hemska tomtar, pepparkaksgubbar och allt som hör julen till. Dekoration i all ära men inget för mig. Tomtar är fula. Här kommer det inte in en endaste tomte. Jag vet inte varför jag ogillar det så mycket i vuxen ålder, jag tyckte om julpynt när jag var liten. Nu är det mer en pest och pina att se de tjocka fantasifigurerna i diverse utföranden. Allt vid jul ska vara så stort. Det ska vara gran, mycket klappar, mat, glögg, pyssel och jag vet inte vad. Inte undra på att folk blir stressade.

             
           Dessa tomtar gillar jag, mest för filmen "Trolltyg i tomteskogen" I think...

Ett år hade jag en gran hemma. Den pyntades väldigt fint i svart, lila och silver. Den var väldigt snygg om jag får säga det själv. I år har jag ingen plats för en sådan och vill inte ens ha en gran i år ändå så. Jag pyntar med ljusstakar och stjärna och det räcker bra för mig. Om jag hade haft mer pengar hade jag köpt mer grafiska julinspererande pynt för hemmet som inte är typiska julpynt, som inte symboliserar julen. Då kan man ju använda det året runt OM man vill. Det är mer min melodi. Andra får gärna pynta för glatta livet men jag tycker inte det är fint. Mysigt säger många. Jag säger det är hemskt. Rött och tomtar är tummen ner...hahahhaha!

Jag är helt enkelt allergisk mot tomtar och rött vid jul!


//JessicA



Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Jeanette:

Jag tycker precis som du, jultomtar och det mesta pynt är vidrigt. Ska man ha jul kan det i alla fall få se lite roligt och kitchigt ut. Min julgran är knallrosa med lilasvarta kulor, rosa belysning och svart glitter!!!

2:a kommentar, skriven , av Anonym:

Jag tycker precis som du, jultomtar och det mesta pynt är vidrigt. Ska man ha jul kan det i alla fall få se lite roligt och kitchigt ut. Min julgran är knallrosa med lilasvarta kulor, rosa belysning och svart glitter!!!

Kommentera inlägget här :