Gamla klassiker

publicerat i Nöje


Man får säga vad man vill men klassiker som Strul och Nu blåser vi snuten kommer jag nog aldrig tröttna på. Jag har nog sett Strul säkert 200 gånger sen jag var liten och tycker fortfarande att den är lika bra sen första gången jag såg den, om inte bättre. Inatt slängde jag på Strul och skrattade för mig själv, alltid på samma ställen som jag alltid har gjort. Monologerna sitter som ingjutet i skallen, jag kan nästan varje replik =P Helt klart min favorit film!


Ni måste väl ha sett Nu blåser vi snuten? En helt underbar film! Den kan jag titta på hur många gånger som helst. Jag tröttnar oftast på nya filmer ganska fort. Det är inte samma sak som med äldre filmer. Dessa filmer förknippar jag med min barndom, de har så mycket bra minnen med sig.

Jag har alltid avgudat Galenskaparna & After Shave! Den bästa revyn de någonsin har gjort, enligt mig är Galenskaparna Cyklar. Den har allt. Den har massvis med bra sketcher så det är omöjligt att lista nån favorit sketch.

Den var rätt lång dock..men Himla Hamlet här. Jag vet inte om det är sant men jag har hört att de inte hade ett "helt manus" när de gjorde denna sketch utan mestadels improviserade dom. Om så är fallet, ska de verkligen ha en guldstjärna.



När jag studerade teater på gymnasiet fick jag chansen att se Galenskaparna live. Jag var som ett barn på julafton! Mina idoler skulle jag få se in real life och det var en oförglömlig känsla. Uppsättningen hette Alla ska bada och den var riktigt bra. Inte lika bra som Cyklar men hela grejen att se dom och framförallt när de glömmer repliker, imponerande hur det kommer på andra saker och improviserar. Riktiga proffs! Så ett tips om ni inte har sett Cyklar...se den!

Haa duu!


//JessicA



Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Susanne:

Dom är ju så jäkla bra, galenskaparna! Vi får ta nån helkväll o se massa galenskap :)

Kommentera inlägget här :