Arvikafestivalen i bilder

publicerat i Nöje


Tjingeling!

Nu har jag fixat och donat med lite bilder från min och Gräsbergs mobiltelefoner från vår vistelse under Arvikafestivalen! Våra underbara tältgrannar tackar jag enormt mycket för! Bättre grannar får man leta efter. Vet inte alls vart jag ska börja, det finns enormt mycket att berätta som ni kanske förstår. Tältet med de röda pilarna var vårat. Supersöta Gabbe & Mia hade pingat en plats åt oss, hur sött är inte det? Vi träffade dom under fototräffen förra veckan. Det var extremt varmt vill jag lova! Jag har fått ätit upp mitt ord om varför Gräsberg envisades med att ta med ett stort parasol, det var det bästa vi hade under festivalen....skugga!!!

Efter att tältet var uppe korkade vi upp ölen såklart. Underbart väder, go öl, härliga människor och konserter att se framemot. Partyt var i full gång! Sprang runt i bikini nästan hela tiden och dumma dumma mig satt i solen ganska mycket. Det är ju sommar! Första spelningen var The Sounds. Hyffsade men inget favoritband. Alla intryck man fick under första dagen var känslor som en berg å dalbana. Jag njöööt!


Första dagen rann alkoholen ner lite extra fort och lite mer än de andra dagarna. Efter varje spelning traskade vi till tältet igen och drack. Jag har inget minne att vi var på spelningen med Nine inch nails men Röyksopp spelade grymt bra de låtar vi hörde. Robyn var fantastisk när hon sjöng The girl and the robot och fick hela tältet att nästan flyga i taket!



Det är en sådan gemenskap att vara på festival. Alla är så jävla glada och förväntansfulla. Jag hade en bild hur det skulle vara på festivaler men den stämde inte riktigt. Det var inte alls jobbigt att sova i tält, bara tidigt på morgonen när solen gassade och man fick stiga upp och lägga sig i skuggan. Bajamajorna var hyffsat rena förutom att pappret tog slut så fort. Toapapper ska jag ta med mig till nästa festival. Skräp skräp skräp var det i mängder. Vi tältade på Viksgårdscampingen som är lugnare än Stora campingen. Det stank inte äckligt piss, sopor och spya tack och lov. Den rekomenderar jag till alla.



Första dagen vann jag och Gräsberg tröjor som vi fulade oss med! Hahahahaaha....japp de hade vi på oss hela dagen. Visst är vi döläckra? =P Vi är ett ruggigt team vi, inte sant Gräso!? =)


Fredagen spenderades några timmar en liten bit utanför Arvika. Sandra och Oskar ville att vi skulle hälsa på dom. De hämtade upp oss (vi var inte kördugliga om man säger så). Hennes föräldrar hade ett stort hus vid vattnet. Vanlig toa, lagad mat, fika, meloner på stranden och där var där jag upplevde min största mardröm som jag bävat om att INTE få uppleva.

Vid stranden badade jag och Gräsberg en andra gång. Det var kanonväder på fredagen med. Jag har två stora fobier. Den ena är fiskar. Det var ganska jobbigt att se så mycket småfisk i stimm men ja vad fan tänkte jag, det är ju inte så att de biter mig. Vi plaskade på när jag tittar en bit bort, mot strandkanten. Jag börjar få panik. Jag frågar Gräsberg om det är en orm......min andra fobi...är ORMAR! Jo men visst, det är en ormjävel i vattnet, där jag badar! Det har alltid varit min största mardröm att ha en orm i vattnet där jag är. Jag blir panikslagen. Kravlar mig upp på Gräsberg i ren skräck. Jag darrar, har hjärtklappningar och det känns som i vilken sekund som helst att den ska slingra sig runt benet på mig. När du känner att du inte vet hur du ska ta dig förbi en ormjävel det enda du vill är att komma upp. För mig var det en ren skräck. Jag blev illamående. Vi såg inte ormen så jag går så fort jag kan upp ur vattnet. Precis vid strandkanten är ormjäveln, jag hoppar upp och ger ifrån mig världens skrik! Panik panik panik! DET VAR DET MEST VIDRIGA JAG HAR VARIT MED OM I HELA MITT LIV!



Oskar och Sandra var helt underbara. Hela hennes familj var hur genomsnälla som helst. Tack så otroligt mycket att vi fick gästa er några timmar.


Höjdpunkten under hela festivalen var fredagen då Depeche Mode skulle uppträda. Innan hade vi sett Eagles of death metal som var så roliga på scen. Man såg verkligen hur sångaren njöt av att uppträda och få sån respons av publiken. Han är inte riktigt klok han, vilken stjärna! Moahahahahaha! Låtar som I want you so hard och I got a feeling rockade fett!


Jag och Gräsberg stod inte så långt ifrån scenen när Depeche Mode spelade. Det pirrade i hela kroppen. Första gången att stå upp på en sån stor spelning gjorde mig nervös att jag inte skulle palla det. Det var ingen fara alls, jag drack inte så mycket innan för att vara klar i skallen om det skulle hända nått. Det var min bästa konsert någonsin! De var förjävla grymma alltså. Vilken scenshow, vilken närvaro vilket grymt bra band! Jag var i extas, orgasm för öronen. De spelade så många bra låtar....dom jag mest minns var när gitaristen sjöng solo med Home. Så bra!!! Enjoy the silence, Precious, Wrong och sist men inte minst då publiken gick igång rejällt! Den ultimata låten Personal Jesus! Reach Out And Touch Faith!!!!!! Draaaaaaaaaaaaaaaag! Wiiiiiii vad nöjd jag var! Ni missade nått som inte var där.


Det blev såklart massa party på kvällen. Mängder med sprit, varma öl och drag bland tälten. Högtalarna skrek ut massa låtar med Depeche Mode....I´m in heaven!!!! Jag pallade inte att göra fler collage så det är blandade bilder nedan. 



Inge bakis för fem öre dagen efter, fattar inte alls hur jag inte kunde bli det. Borde kanske börja dricka sprit istället för biran. Jag, Gräsberg, Anders och Signalkräftan Micke gick ner till sjön för att bada på förmiddagen. Lite skeptisk efter gårdagen med ormen i vattnet. Precis när jag ska gå upp ur vattnet simmar en ormjävel vid strandkanten. Jag blev så jävla förbannad! Vad är oddsen att jag ska träffa på två ormar, två dagar i sträck på olika badplatser? Denna gång blev jag bara förbannad och gick upp och kastade schampo flaskorna i marken och röt till. Min badsommar är förstörd!

Anna Ternheims spelning var underbar. Låg i skuggan och njöt. Hon är fantastisk.

Anna Ternheim



Thåström och Anna Ternheim

Festivalens andra bästa spelning var Thåströms. Hans röst får en att bli svag. Texterna i hans låtar har en mening, de är så äkta sådär direkt från hjärtat. Bilden ovan sjungen han Kärlek är för dom med Ternheim. Ruskigt bra ihop. Alla låtar han sjöng var grymma. Han avslutade spelningen med Muren, en av alla favvolåtar med Thåström. Jag älskar Thåström!


Korn

Nu börjar jag bli så trött på detta inlägg som har tagit musten ur mig att göra. Korn spelade sist. Såg inte hela spelningen men shit vad galna de var! De kan ROCKA!







Några klipp från Youtube från Arvika, inte bästa kvaliten men men....=)

Sist men inte minst, måste jag tacka MY FRIEND Gräsberg för att du släpade med mig på festivalen. Vi har haft så roligt ihop, massa med minnen och upplevelser och galna upptåg. Ser framemot nästa festival....I`ll be there!!!!!

Tack alla tält kompisar för många roliga stunder!

Festivaler is the shit!


LovE


//JessicA



Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Gräsbergaren:

Fy fan vad kul vi hade.... TACK för att DU följde med!! Hade inte varit samma sak med nån annan :-) Lär bli fler ggr för oss, en gång är ingen gång :P



Kram Jessica, Arvika, Depeche, Mia o Gabbe o alla a allt annat underbart!

2:a kommentar, skriven , av Berta:

Ni måste ha haft så roligt ihop!

Kommentera inlägget här :