Kattattack

publicerat i Fotograf


God förmiddag!

Igår morse vaknade jag av världens kattfajt mellan min katt och en hankatt på balkongen. Jag bor på 2:a våningen så det ska vara tekniskt omöjligt att en annan katt vanligtvis kommer upp. Utanför finns det nu ställningar för imörn börjar arbetet att byta fönster i min lägenhet så det var så katten kom upp. Yrvaken rusar jag upp, ut på balkongen och försöker få in min katt och i stundens hetta är min katt vansinnig och fortsätter bita och klösa mig. Hon var säkert hur skärrad och rädd som helst så jag kan inte klandra henne så. Till slut får jag låss henne från såklart höger handen och jag in på toaletten för att stoppa blödningen.



Det är nu allt är så lulligt. Jag började må fruktansvärt illa och blev riktigt yr och det svartnade för ögonen. Sen är allt svart. Minnet efter det ligger jag i sängen med en handduk runt handen och mår skit. Jag vilar ett tag för att sen börja göra mig iordning för jobbet. I badrummet ser jag att det är blod på väggen, spegeln hänger på sne och lite blod på sidan av handfatet. Vad jag tror är att jag försöker greppa tag i något så jag inte skulle säcka ihop (svimma) och hamna på golvet. Där är minnet förlorat.



Handen var inte så farlig på morgonen men ju mer timmarna gick dessto värre blev det. Blåmärken började dyka upp, fingrarna svullnade och långfingret blev stelt. Jag ringde vårdcentralen och fick en "akuttid" och åkte dit och fick pencilin. Tydligen så är kattbett lite giftiga. Nu ska jag vila handen helt från påfrestningar annars kan det bli ännu värre. Kul kul...not! Är hemma idag från jobbet och handen är i värre skick än igår. Det har blivit varigt, handen bultar och varje gång jag råkar stöta till med handen gör det ont. I skrivande stund (skriver mest med vänster) så känner jag att handen strejkar. Inga påfrestningar var det ja.

Inte nog med så var det ett helvete att växla när jag åkte hem från jobbet igår. Jag tog en omväg och körde ut på motorvägen för att växla så lite som möjligt. Parkerade bilen längst vägen istället för på parkeringen för att slippa backa ut ect. Jag var inne i affären ca 10 min och kommer ut och ser att en parkeringsvakt håller på ge mig böter. Tack tack....400kr i böter för han tyckte inte skälet var tillräckligt att jag hade parkerat där. Jag parkerade just där för att så smidigt som helst köra ut och inte belasta handen i "onödan". Åååååååhhhhh.....

Det jobbigaste är att jag har så mycket bilder jag vill göra iordning =( Jag kan bara säga att det är helt omöjligt just nu...buuuhuuuuu!

Ha en nice day!


//JessicA






Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Wysteriia:

åh men fy fan va trist :(

2:a kommentar, skriven , av Anonym:

Ujjamejja tjejen, såg illa ut. Är juh oftast så att man får ta en stelkrampsspruta efter bett...fick min far göra då min katt gjorde samma sak i somma situation. Hoppas du mår bättre snart <3

3:e kommentar, skriven , av Susanne:

Men lilla gumman! Herregud vilken otur du har, och som plåster på såren den härliga p-boten också! Fy :( Handen ser verkligen inte najs ut, bara det inte blir nån blodförgiftning el dyl, du får verkligen hålla koll. Kramar i massor!

4:e kommentar, skriven , av Vicky:

Men herrejävlar :O Hoppas att det läker och blir bra fort, gullet!

Kommentera inlägget här :