Vårstädning

publicerat i Allmänt


Känner ni också våren i luften? Känns gött att snön äntligen smällter bort och att man blir pigg av att solen lyser på oss stackars människor. Jag fick ett ryck att tjuvstarta med vårstädningen. Duktigt som få har Börgi Börg varit idag. Frostat av frysen som jag inte gjort sen jag flyttade in för ca 5 år sedan!!! Jag vet att jag är äcklig...hahaha! Jag gjorde rent kylskåpet (sist var Peter Pan som gjorde det) och sen hade jag tänkt handla massa mat. Besökte nyöppnade Ica Kvantum i Välsviken men det var så mycket fölk så jag handlade bara mat för idag.

Jag har bytt gardiner, hängt upp tavlor som jag borde gjort för sådär 1 ½ år sedan. Dammat och när jag skulle rensa under sängen hittade jag tre småblixtar med färgfilter till! Hellloooooo liksöööm...er måste jag ju testa! Jag är långt ifrån klar med vårstädningen. Det är så jävla mycket så jag vet egentligen inte vart man ska börja. Jag ska rensa alla skåp, under sängen, förrådet och mer därtill. RUT-avdrag! Jag ska försöka haffa nån som putsar mina fönster, det är ju bara för tråkigt.

Insperationen har varit maxad idag. Nu vill jag måla om, tapetsera och sy massa nya kuddfodral både till soffan och till sängen (12 fodral) och varför inte nya gardiner? Förändring behövs känner jag. Inte gjort ett skit på snart 3 år. Jag beställde en ny vardagsrumsmatta idag. En grå, enkel som katten kan klösa på. Jag köper inte en matta för flera tusen medans jag har katt för den blir förstörd direkt ändå, tråkigt nog.

Ibland saknar jag att jag tappat ALLT vad inredning heter. Jag som skulle bli inredningsarkitekt! Shit vad jag brann för det. Manisk. Nu är det som bortblåst tragiskt nog =( Hoppas att en liten gnutta kommer tillbaka nu.

Det var den lilla pausen...åter att rensa och plocka massa skit!


//JessicA




Kommentera inlägget här :