Barnfotografering

publicerat i Fotograf


Hellu!

Barnfotografering är riktigt kul men fasiken så svårt! All creed till dessa personer som håller på med detta dagligen...hur fasiken lyckas ni?!!
Vilka fina barn jag fick fota idag. Lilla Maja var jättego och så tålmodig! Jag måste erkänna att jag verkligen blev sugen på en egen bebis men säg inte det till någon..okej?


Fota: Jag Modell: Maja (6 mån)

Och sen hade jag det lilla yrvädret Maja! Man ser verkligen att tösa gillar att vara framför kameran. Hon var så duktig och sådär nästan översöt så man bara ville krama "sönder" henne!


Foto: Jag Modell: Moa (4 år)

Från det ena till det andra så måste jag säga att jag hade sjukt skoj idag med ER! Det var riktigt sköj att se Fredrik Olausson (X antal år sedan) och det värmer att han inte förändrats en gnutta (mjo kanske den kommande nytillverkade flinten and the graye ones) men annars samma gamla Fredrik..I kind a like it!

Visserligen hade jag (i vanlig ordning) massa strul när det gäller utrustning som förvärrade min situation. Frustration är bara förnamnet. Ledljusen var sönder, synken funkade inte så jag fick fota med en sladd som glappar och då kan man på en hand räkna med var 2:e eller 3:e bild blev svart så äckligt irreterande (Elina kan intyga hur pissigt det är)! Men i allt strul...tror jag att jag lyckades fånga en och annan bra bild på barnen =) Det är det viktigaste.

Tack familjen "Olausson" (snart hoppas jag) för massa skratt idag =D


Tjing


//JessicA






Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Anneli Järvin:

AAAH, gud så fina bilderna blir! Är sååå sugen på att se de andra. Stor kram till dig som hade tålamodet att ta alla dessa fina bilder som kommer att bli ett minne för resten av livet för oss.

2:a kommentar, skriven , av Ann:

Ja barn är ruskigt svåra att fotografera, de små liven tycks inte alls sitta still :D

Kommentera inlägget här :