Milano T/R

publicerat i Nöje


Ciao!

Borta bra men hemma bäst! Jag kom hem från Milano för några timmar sedan och jag är seg som en liten mört, varit uppe sedan fem imorse....gäsp. I överlag har det varit en bra resa men Milano fastnade jag aldrig för som jag gjorde direkt för Paris. I city är det förbaskat vackra byggnader men resterande (det jag såg) var en aning sunkigt med massa klotter, galler för fönster, nerdragna luckor ungefär som ett ghetto.

Vi tre helsyskon och brorsans tös Melissa var i Milanot. Vi hyrde en lägenhet som var hyffsad bortsett från att det vägrade spola varmvatten de sista dagarna. Hur skoj är det från en skala? Lodis-Leif here I come! Det var brorsans 30-års present att få åka och se Formul 1 live i Monza som vi alla åkte =)

Duomo di Milano-gotiska katedralen




Katedralen var enorm. Magisk. Hur fasen kunde de bygga så från 1300-1800 talet? Den rymmer 40.000 människor! Hur tänkte de egentligen? Jag är rejält impad av byggnaden som tog över 400 år att färdigställa. Snacka om tålamod. Duomo är bland det vackraste jag sett. Vi gick upp på "terassen" av katedralen och det är helt sjukt vilket
arbete/arkitektur den byggnaden besitter. WOW känsla deluxe.




Milano la Galleria-lyx shopping



Där spenderade jag alla mina pengar...eller inte. Det tar nog betalt för en sunkig jänta som mig i inträde till ledande märken som Gucci, LV, Prada, Rolex...ect. Det var samma sak där, coolt som tusan och enormt vackert. Synd nog var det ingen frivillig karl som ville spendera sina pengar på mig ;) Jag undrar varför (hahahaha)? Värt ett besök.

Random Pics


Hm....ja jag kommer inte alls ihåg vart vi var eller vad det heter. Det var massa museer tror jag. Det var stort och rätt så fint runt omkring. Vi lagade mat mest i lägenheten. Det var rätt dyrt och mini portioner ute på stan. I närheten där vi bodde åt vi pizza en kväll och himmelsk så god den var. Jag har hört att pizza i Italien inte är god men det stämmer inte....den var så smakrik!

Ett minus, ett stort sådant var att de flesta kläderna var supersmått. Det fanns bra butiker till rimliga priser men en XL var som en S/M så om man ska shoppa där ska man vara en smal människa utan röv, lår och byst =( Alltså ingen som mig hohohhoho! Jag fick med mig lite grejer hem och det jobbigaste var att skorna var antingen för stora eller för små i min stl så jag kom bara hem med 2st sommarskor. Milano är ett paradis för skoälskare!

Monza-Formul 1 (Där tog batteriet slut i kameran)


Japps! Det var helt klart en upplevelse att se de snabba bilarna. Jag är inte ett dugg intresserad av F1 men det var bra häfftigt att få uppleva på plats, rena rama folkfesten! Ungefär som Arvika festivalen fast bra mer sansat och utan skräp ect. Ååååhhhhh vad det gick fort....jisses min gud! Satan i gatan vilken hög volym det var, öronproppar på. Japps det var riktigt fränt! Ska se om jag kan lägga in ett litet filmklipp när jag kommer på mitt lösenord på Youtube någon dag.

Men tills dess...

Haa duu!


//JessicA




Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Wysteriia:

Milano fastnade inte jag så mkt för heller när jag var där. Jag hade grymt roligt, shoppade, såg en massa saker (älskade duomo) och åt god mat men kände att det är ett ställe jag inte behöver besöka igen faktiskt :P

2:a kommentar, skriven , av JASMINE:

åh Milano! men håller med dig Paris is fucking awesome. kom hem från paris för en vecka sen. Har plåtat i Gallerian :D den du! :D saknar dig JESS! får plåta snart. Hoppas du känner dig utvilad nu efter din resa :D

3:e kommentar, skriven , av Ann:

Så underbara bilder, jag vill också se Italien!

Kommentera inlägget här :