On

publicerat i Allmänt


Hellu!

Nu känner jag mig ON istället för OFF! Igår hade jag inte den trevligaste dagen, inte för det har varit nått speciellt eller att jag mått dåligt över nått så, jag har bara varit off helt enkelt. Nu känns det iallafall bättre trots regnvädret som pågått hela natten och dagen. Så, vad har jag haft för mig i dessa dagar torkan har pågått på bloggen?

Efter jobbet i fredags gjorde jag mig snabbt iordning för att åka hem till Peak (Peter) för att ta en bira innan det var dax att få nån timme på uteserveringarna. Jag har ju varit ledig från jobbet i tre dagar nu så lika bra att passa på när man kan. Det var rätt mycket fölk ute och jag träffade på Mackan så vi satt och snackade lite. Underligt det där att tiden ska rinna iväg så fort när man har det trevligt. Sista timmen gick jag och Peak till Glada Ankan och där spelade återigen cover bandet  "Spilt milk"...de är rätt bra faktiskt. Vi hängde mest på deras terass och babblade, mycket trevligt!

Dagen efter var jag pigg. Jag tog vara på solen och stekte mig på balkongen i två timmar innan det drog ihop sig och började åska och dundra så man undrade vad Tor var arg på däruppe! Sedan dess har det bara regnat och regnat! Jag åkte till Vedugnen och blev bjuden på pizza av Bosse, mammas goa granne. Deras pizza är gudomlig! Shit vad mätt jag blev oxå! Tölade en stund till med dem efter maten innan jag drog hem igen. Slängde mig på soffan och slumrade till. Snark. Tidig kväll blev det.

Igår fick jag dock besök av käre Jill! Vi är rena rama kaffekärringarna. Det var alldeles för länge sen man träffade henne så det blev en hel del skvaller och tjejsnack! Roligt! Igår var även den där OFF dagen, fattar inte varför. Bara sådär liksom. Inget roligt att sitta vid datorn, hatar att titta på tv och inge större lust att snacka med nån heller. Jag åker och handlar MAT! Jo visst sörru, det gjorde jag, tro det eller ej! Jag var i butiken säkert i en timme och strosade runt. Alla som känner mig vet hur mycket jag hatar mataffärer, så sjukt tråkigt ju! Handlat mat för en förmögenhet, känns så i vilket fall. Fick inget för pengarna. Jag lagade min pastasallad, länge länge sen jag gjorde den och den blev jätte god! Kom i säng rätt sent.

Och så var det idag då. Vaknade av att käre Mägdi ringde. Hon och Maggie kommer inte om 2 veckor =(
Faan oxå, det skulle vara så jävla skoj om dom kom hit! Vi försöker planera in ett annat datum. Jag åker ju snart ner till Göteborg igen så vi kommer träffas snart ändå. Jag vill gå på Lisseberg då! Jag gör det varje år, bortsett från förra sommaren då jag aldrig kom iväg. Det drar ihop sig allt för Maiden! Längtar som faan. Jag har hittat kläder som jag ska ha med. Jag ska beställa skinnbyxor och skinnväst (nej inte en sån väst raggare har på sig). Det kommer bli kalas great! Millis ringde mig förut med så jag ska åka och spana in deras nya lägenhet idag, efter jag tar mig i kragen och slänger mig i duschen. Att man kan vara så dryg är för mig ett mysterium. Käka lite pastasallad, fixa mig, göra hårinpackning och dra iväg. Nja, lite kortfattat vad jag pysslat med.

Ja visst ja, pillade på en bild idag med...en skrattbild!



Lite passande då jag är ON idag...hahahaha!

Plikten kallar nu...

Ciao Ciao


//Jessica*Happy*



Kommentera inlägget här :