Första dagarna

publicerat i Nöje


Hejsan svejsan!

I´m back in town finally! Jag älskar att vara på resande fot och brukar inte vilja åka hem där jag befinner mig. Absolut det är skönt att vara borta men dessto skönare att komma hem. Hem är alltid hem. Denna gång ville jag verkligen inte åka hem. Inte hem till sitt "vanliga" liv där livet tycks mest bestå av räkningar och alla måsten jag förträngde under min vistelse i Göteborg som varade i hela 8 dagar!

Om jag haft det bra? Vad fan tror du? ;) Jag har haft det så grymt bra....tihi....

Första delen kommer här....(väntar på lite mer bilder som KANSKE kan vara skojsigt att visa).

Dag 1

Dagen var en onsdag. En ruskigt tidig sådan. Jag kom upp ur bingen men kände mig som ett lik. Det är för tidigt att åka tåg vid 6 på morgonen. Vid tågstationen mötte jag upp min lillasysters klass där jag under 3 dagar skulle vara en vuxen och hålla koll på skitungarna under deras klassresa. Betalt boende på hotell, mat, sevärdigheter, Lisseberg och allt annat omkring kunde man ju inte tacka nej till, speciellt inte när jag fick höra att min vän Marie skulle med! Vad roligt vi hade!

PÅ tåget spelade vi kort, babblade och garvade en hel del. Väl framme i Göteborg tog vi bussen till hotellet. Helt okej hotell som låg ganska centralt. Jag delade rum med en mor och hennes dotter som kom att visa sig att vi spenderade nästintill hela Gbg vistelsen tillsammans med Marie oxå såklart. Underbara personer, så lättsamma! Vid 12 tiden var vi framme vid Älvsborgs Nya fästning. Vad vackert det var! Murar överallt, små äldre hus, grindar och massa annat roligt. Det blåste en hel del men solen lyste under hela dagen. " Vi hade iallafall tur med vädret" =P På kvällen spelade vi bowling och Marie vann första omgången över alla andra, grymm hon är. Jag var riktigt stolt över mig själv, jag fick in 4 strike! Skönt att kunna glänsa lite...ibland. På kvällskvisten tog jag, Marie och klassens mentor en öl i baren på hotellet efter jag och Marie hade spelat biljard och pingis med en del från klassen. Läggdax runt 01.00 för att hinna med frukosten på morgonen och alla aktiviteter.

Dag 2

Frukosten var smaskig. Äter aldrig frukost annars men vem kan motstå hotellfrukost? PÅ dagens schema var Universeum och Lisseberg. Universeum var häftigt. Som ni vet har Börgi en extremt fiskfobi. Det ryste i hela mig under hela tiden när jag gick där. Fyyy fan säger jag bara! Våra fiskar vi har i vattnen, bläckfiskar, hajar, ormar, spindlar och allt annat skit. Men, en upplevelse helt klart. Besök det vett ja! Årliga vistelsen till Lisseberg avklarades tidigt i år. Köpte åkband och åkte som en tok. Älskar karuseller. Spenderade många timmar där. Jag orkade inte släpa på min kamera så därför inga bilder av resten av vistelsen. Under hela vistelsen med klassen hade jag en extrem magvärk. Jag trodde jag skulle svimma vissa gånger. Jag såg bokstavligt talat ut att vara i 6:e månaden. Jag var så obekväm i allt jag hade på mig och ville mest vila magen =( Det var fruktansvärt. Tur gick det över till helgen då jag hade en inbokad, konstig plåtning...huuujaaaa!

Dag 3

Tåget hem gick runt 17 men lilla jag hade ju planer för hela helgen så jag sa hej svejs till klassen och spatserade på Göteborgs gator till mitt boende. Dagen 3 regnade det som fan så Paddan blev inställd inte mig emot. Paddan är ju så tråkig. Spenderade tid med köpglada töser tills tåget skulle gå. Till slut var jag helt ensam. Ingen stress mer, bara jag och en tom lägenhet med ingen uppkoppling för nätet...skit.


Efter ha landat i lyan korkade jag upp en öl och njöt på balkongen. Det var LUGNT. Wonderful. Strax efter det ringde det...jag åkte iväg...och sov inte hemma...more to come =P


Kyss


//JessicA




Kommentera inlägget här :