Fortsättningen

publicerat i Nöje


Börgi kan nuförtiden kalla sig den osmarta. Efter att kommit till lyan i Göteborg, där jag fick chansen att varva ner efter dagarna med klassen så tog jag några öl och inväntade att Isa skulle ringa när hon kom fram till Göteborg. Innan resan till Askim provade jag vilka skor som passade bäst till mina kläder och i all hast glömmer jag att sätta på mig ett likadant par! Så jag går iväg med en vit och en svart sko! Läckert värre! Jaja, nya modet tänkte jag för mig själv och skakade på huvudet åt mig själv, jag lyckas med allt. Isa tjöt av skratt när jag kom och var tvungen att ta kort så såhär såg det ut! ↓



Det var evigheter sen jag träffade stumpan och det är alltid roligt att träffa henne. Vi har alltid så roligt på våra galenskaper och det skulle visa sig att denna gång inte var ett undantag. Vi hade en inbokad plåtning med Andreas på lördagen och plåtningen skulle äga rum i Jörlanda hos supergoa Moa som var så genom gullig och lånade ut kläder till mig! Tusen tack!

Isa gjorde en skitsnygg sminkning i grönt, hon kan sin grej tösabeta. Jag tycker hon ska flytta hit! Här väntar vi på att bli uppplockade utav fotografen Andreas som skulle ta oss till Jörlanda. Det är alltid lite speciellt när man träffar en ny fotograf. Andreas var en mycket lättsam fotograf och lika kass humor som en annan...hahahaha!




Ja vad ska jag säga om detta nu då? Jag lärde mig att det tar längre tid än vad jag trodde att få på sig en latex catsuit! Jag skojar inte om det tog 20-30 min att få på sig den. Jag skrattade som aldrig förr. Kalkade in mig så jag var vit, drog på mig den, utan Moas hjälp hade jag varit kvar där än idag. Jag kände mig som en prinskorv, latexet var min andra hud och jag kan säga att jag gillert! Jag+ latex är en helt ny upplevelse. Jag blev minst sagt avis på Moas garderob av lack, latex, skor och alla hennes korsetter! Ville ha! Hur jag såg ut! Latex behövs smörjas för att få upp glansen om och om igen. Vilken skillnad det blev. Mumma! Korsetten var skitsnygg som jag hade över. Moa snörde den rejällt och min midja vart pyttelite...me like. Alla förberedelser tog en himla tid så det fanns inte mycket tid för fotningen. Moa skulle iväg och jobba på kvällen och Isa skulle sova tidigt för att vara pigg på hennes slutprov från kl.06.00 dagen efter som hårstylist.
Söta Moa lånade ut kläderna och jag och Andreas skulle köra vidare på kvällen, utan all stress.


Moa åkte till jobbet och vi åkte vidare mot Göteborg igen. Vi stannade till i Kode och skulle ta nått att käka på macken. Där fick jag mitt nya smeknamn. I början vägrade jag gå in på macken i det jag hade på mig! Hallå liksom....ett litet samhälle så kommer jag in där i världens fetisch outfit! Men vad gör man inte? Det var väldigt komisk måste jag säga, skyllde på att jag var på möhippa =P När vi kom ut från Statoil åkte en bil förbi med ett gäng killar och ropade LÄDERHORA! Men vad faaaaaaan...ser dom inte skillnad på läder och latex jävla idioter! Svarade nått i den stilen tillbaks och vi skrattade gött i bilen efter det.

Från att ha varit en snabbis i Moas "lada" som var nått annat som jag inte kommer ihåg, gammalt sågverk kanske det var? Så kom jag och Andreas till detta ställe ↑. Jag brast ut i skratt och skrattade läääänge åt hans "grymma location" han tittat ut. Det var en vägg! Vi körde på bra länge och jag hoppas det kan bli några bra bilder från plåtningen. Det är inte lätt att posera i 20 cm höga klackar. Varenda liten sten man trampar på tappar man balansen och jag var livrädd att trampa snett och bryta fötterna. Vi fick även vissa blickar på oss, nattbussen stannade till, ett fyllo satte sig bredvid oss och ett gäng killar smygtittade. Andreas skjutsade hem mig runt 03.00 där nånstans. Jag var så trött och skulle upp tidigt dagen efter.

Snacka om jag var trött dagen efter. Jag ville bara ligga och sova. Planen för hela vistelsen från början var att jag skulle sitta hårmodell för Isas slutprov. Jag hann med massa annat roligt oxå! Det var en väldigt vacker "bruduppsättning" och sminket var mycket fint. Jag kände mig bara så usel och trött som jag festat konstant i en vecka. Jag gjorde dessvärre ingen bra prestation vid fotograferingen. Jag är jätteledsen Isa! Jag önskar att det finns en bild som vart bra på ynka 5 minuters plåtningen =( Jag ville så gärna att hon skulle få bra bilder till hennes portfolio och bra betyg men jag tror jag klantade mig. I vilket fall hade jag skitskoj med dig gumman och jag ser framemot tills nästa gång vi ses!!!


Avslutar med en fulert filmklipp på mig =P

Klicka här för att se det!
 

Kyss


//JessicA




Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Jenny Ölmebo:

Niiice gumman :) :)

2:a kommentar, skriven , av Sara:

Du är helt galen kvinna!YOU ROCK girl. Jag har följt din blogg ett tag nu och måste säga att helvete vilken cool brud du är! /Sara

3:e kommentar, skriven , av määäääh:

Hallå jessi..vafaan..det kommer väl mer fortsättning än så här?? Du m åste ju skriva om vår utekväll, samt om hur jag fastna med handen i ratten!!! Puss

4:e kommentar, skriven , av Isa:

Lilla söta Jessica. Du var allt en pärla som ställde upp. Vi fick allt till nåt bra och när det gäller betygen så gick det inte att få bättre :) dessutom hade det ju inte varit ditt fel om det hade skitit sig med dem :P

Kommentera inlägget här :