Blandat idag

publicerat i Allmänt


Nyligen fick jag besök av en hankatt på min balkong! Jag bor en trappa upp så det är lite ovanligt att nån katt tar sig upp på balkongen. Ni skulle se min förvåning! Min katt rusade ut och jag efter och de snosade på varandra. Katten blev lite rädd när jag kom ut och hoppa ner, det är några meter men han klarade sig fint såklart. Nu är det dax för mamma Jessica att stänga balkongen tror jag när jag inte är hemma! Annars kan det bli kissebebisar.

Jag var efter jobbet idag och kollade på en ny lägenhet på Norrstrand, ca 10 minuter gångväg från centrum. Jag känner verkligen för att flytta och börja helt på ny kula. Varför inte i en helt ny stad? Jag har inte ett skit som håller mig kvar här. Förutom mina käre vänner och familj då. Kanske borde göra det. Lägenheten var jätte mysig men lite väl liten för mig. I sovrummet fick inte en dubbelsäng plats och den måste jag ha med mig! Stort kök var ett plus och att man kunde ha tvättmaskin i badrummet. Nja, jag får leta vidare. På jobbet idag ringde goa Peak och sa att det finns en lya på Norrstrand på 61km2 om jag ville ha den skulle jag få den. Jag måste bara se den först, men skulle gärna flytta nu om det gick. Jag håller tummarna på att den är hyffsad skick och JAAAA Peak, du får måla och tapetsera åt mig ;) Ett flak med öl tackar du väl inte nej till ;) hihihihihi! Nu är jag på väg mot nya mål.

Inatt sov jag hemma hos min nyfunna vän Stina som även är en ny arbetskompis. Jag älskar att träffa nya människor! Hon har det rätt tufft nu =( Vi fick besök av lilla Göran, Igelkotten som älskar fiskbullar och potatis. Han åt å åt så till slut la han sig ner på tallriken...sååå söööt! Vi kom i säng rätt sent och jag skjutsade henne till stan innan jag åkte hem.

Jag är så jävla kär i en klänning som jag hämtade ut på posten idag. Jag är i valet och kvalet om jag ska behålla den eller inte. Lite väl dyr, då det är en klänning som kommer gå ut ur modet. Jag ska ta en bild imörn om jag orkar så ni får se. Jag beställde även ett par nya skor som är dö snygga! Bild kommer garanterat på dem med ;) Jag har inga kläder som passar längre, lite panik känner jag. Jag "råkade" beställa lite nya saker från H&M igår med, jag måste ha nått som passar ju, tyck synd om mig nu...hahaha! Jag var inne i grannbutiken och handlade lite smink på rean. Blå glitter mascara, rosa och lila nagellack och en ny läppenna, endast 80 kr =D I like it!
Jag ska sätta mina fossingar i fotbad och fixa mina naglar inför helgen. De är super långa nu! Allstå mina naglar på händerna...tihi...

Just det ja...antagligen kommer en sjukt duktig fotograf till mig om två veckor och stannar i 2 dagar! Jag älskar hans bilder och han är väldigt duktig med ljus. Nu håller jag tummarna att det inte kommer nått ivägen...jag vill så gärna få till nått riktigt bra med han.

Fila fötter var det ja...

Hej så länge ;)

//Jessica


Kommentera inlägget här :