Maiden resan =D

publicerat i Nöje


Vore på tiden att berätta lite om min helg i Göteborg!


Efter massa nätter utan så mycket sömn så var det bara att kliva upp i ottan för att åka ner till härliga Göteborg och gå på Iron Maiden igen, för tredje gången =P Zizzi ringde och väckte mig runt 04.30 och fick liv i mig. Vi hade sagt att vi skulle åka runt fem men det blev bara lite lite senare än beräknat. Vissa av oss var inte sen att korka upp första ölen, nopp det var inte jag! Vi hade en rolig resa neråt, nummerplåt som lossnade, snus på rutan och trångt i bilen. Men tur att det var AC! Vi som åkte ner var mina bröder, Zizzi och Igge. Tyvärr så gick det inte att övertala lillebror att följa med på Maiden, mer intressant med tjejen =P Vi var en snabbis och hämta nyckeln till en övernattningslägenhet genom våran faster. Sen var det bolaget som gällde, första gången ;) Vi mötte upp Robban som tog tåget från Uddevalla och sen var det bara att sätta igång. Ja, jag tror klockan var ca 12 på dagen om inte tidigare. Jag avskyr ljummen öl, men det gick ner hyffsat ändå. I lördags måste det ha varit rekordvärme, satan i gatan vad varmt det var! Missnöje från min sida att vi skulle sitta på ett ställe i skuggan var ju inte allt för roligt, jag vill ju få min efterlängtade bränna! Vi satt i en park nära avenyn, gör mysigt och roligt. Jag har fått ett och annat skratt som jag kan leva på länge! Lillebror skulle gå och möta tjejen och vi andra gick till bolaget för andra gången. Redan så tidigt på dagen kryllade det av Maiden fans på uteserveringarna längst Avenyn. Vi satte oss igen i gräset intill fotbollsplaner vid Heden i Göteborg.




Nu var det en och annan som började bli berusna. Det kommer mycket sexsnack från killarna, ja...jag och Zizzi var väl inte så långt efter heller. Igges polare från Mjölby kom och festade med oss oxå, den ena var lite söt.
Det är jäkla svårt att berätta hur roligt man hade det,  men jag säger då det, min bror är förjävla härlig! Man har aldrig tråkigt i hans sällskap och när han och Robban sätter igång är det svårta att hålla sig för skratt.

↓Bilden säger mer än tusen ord! Hahahahahhahahahaha....klockrent!


Våran otur så var det rätt så fullt på uteserveringarna när vi fick tummen ur och traskade in mot Avenyn. Vi hittade ett ställe som vi slog ner våra svettiga kroppar. Svetten dröp om en! Blev bjuden på öl, tackar! Första kalla ölen på dagen, gissa om jag njöt?! Man kände ju sig inte direkt fräsch, osminkad, slappa kläder och röd och rinnande svett.  Bild på mig och Zizzi kan ni beskåda på serveringen...lite röd är gumman *lol*!
Nu skulle ju grabbarna grus dra till Maiden för att få en sån bra plats som möjligt. Jag och Zizzi hade sittplatser så vi hade ju ingen brådska. Då var det många timmar kvar tills Maiden skulle börja spela.



Vi satt kvar en pyttestund men hoppade på en spårvagn som skulle visa sig inte gick dit vi skulle. Jaaaa, jag har inte samma koll som jag hade när jag bodde i Göteborg! Vi hoppade av närmaste hållplats och började traska i den stekheta värmen, att man inte dog. Väl i lägenheten var det bara att göra sig fin för kvällen. Duschen, och den kalla ölen vi tidigare på dan hade lagt in gjorde ju susen i musen, eller inte såklart. Duschen var underbar! Vi knäppte lite roliga kort och tyvärr får jag inte lägga upp vissa bilder på bloggen för Zizzi...mohahaha...Girls just wanna have fun ;) ↑

Nu skulle vi äntligen på Maiden! Efter månader av väntan. Förväntansfull som faan!
Det är en sån känsla att stå där, blicka ut över arenan och se så mycket människor på en och samma gång. Vilka kickar man får. Obeskrivligt! Det var ett jävla drag! De andra gångerna jag varit på Maiden har jag nog varit lite lite för berusad men denna gången var jag perfekt, lagom berusad. Såg Ju Eddie denna gång ;) Jag hamnade bredvid en kille från Säffle som bjussa mig och Zizzi på massa öl, inte mig emot det minsta! Denna konserten är den bästa jag sett, helt klart. När man hörde introt till min favorit låt Fear of the dark så ryste det i hela kroppen, allsång! Det gav den största kicken under hela kvällen. Hela framträdandet var grymt och det var helt värt att vänta i alla månader. Kul var det att läsa att Maiden fick toppbetyg i tidningarna, de var det värda. Om ni får chansen att se Maiden, TA DEN! Det var en underbar upplevelse.

Det blev ingen utgång efteråt. Jag skulle aldrig ha pallat det. Snacka om köer och så jävla mycket fölk på gatorna. Tänkt dig 55.000 tusen människor som trängs och vill ha mat...no no no! Jag tror inte jag hade fått det så roligt ute, ogillar när det blir fööör mycket fölk. Tur var väl det...antar jag.




Det blev några rader detta, börjar få kramp i fingrarna nu.
Avresa på söndagen, pigg som en lärka. Upptäckte ett jäkla stort blåmärke på låret. Det uppstod efter lite röjande på platsen, jag hade hoppat in i sittsarna under oss ett antal gånger, det är ju rätt trångt där man står. Vi hann med att käka lite mat på Hard rock cafe och käka glass i solen. Vi var hemma runt 19.30 och natten till måndagen kunde jag inte sova, blev nån timme på sin höjd. Det var ju dövarmt i min lägenhet! Resan var galet rolig!

Take care


//Jessica-älskar äventyr



Kommentera inlägget här :