Dagens bestyr

publicerat i Allmänt



Go kväll!

Denna dag lider mot sitt slut, äntligen, kan man säga så? Inte för jag kommer slänga mig i sängen och söva för natten, jag har ett och annat att pyssla med här hemma. Hemmet ser ut som 3:e världskriget nu! Jessica var in till stan förut som jag skrev i tidigare inlägget. Jag och käre Anders lunchade på stan, åt en sån jävla god pasta sallad, är frälst i sallad =D Vi drog vidare och fikade på Waynes coffe och snackade om allt och inget och sen ser jag....75% rabtatt i hela butiken skylt! Nått som jag är riktigt bra på är att hitta fynd må jag säga! Affären var Dimoda-en inredningsaffär ni som inte vet. Jag och Anders slinker in, eller jag drar med han in rättare sagt. Jag tror han tyckte det var mer skoj att gå i underklädes affären ;) Men så, jag blir kvar och spanar allt jag kan köpa, sååå billigt allt. Anders skulle till gymmet så Pöss och hej...låt mig titta vidare liksom..hehe. Jag hittar ett och annat och en längre tid har jag velat pyssla om i vardagsrummet och NU bir det av! Shoppade som en GALNING! Det är en underbar känsla att jag fick lusten att göra en förändring i hemmet, ett tydligt tecken på att jag mår bra igen. Jag är vanligtvis mer eller mindre besatt att dola hemma och jag har alltid projekt på gång eller målar om, byter färg på textiler ect...listan kan bli gööör lång! Under många månader då jag inte mått speciellt bra har inredningen fått lida, inte haft lust att göra ett skit, men NU...back on track =D Nu börjar jag känna igen mig. Jag ska sätta mig och sy kuddfodral av de nyinköpta sakerna. Trot eller ej så köpte jag några tyg-bordstabletter som jag ska göra kuddfodral av...intressant. Jag har gjort två stycken hitills och de blev gör snygga! Jag ska ta massa bilder på allt imörn och visa det färdiga resultatet och inköpslistan blablabla!

Drog en snabbis till Ikea och köpte lite "Lull Lull" som det heter/kallas för att bygga på inredningen lite mer men om jag känner mig väl så kommer jag ändå inte bli helt nöjd. Det är alltid något som saknas och pengar är den största boven *snyft*.

Jag har inte ens packat upp väskan sen träffen i lördags..bökigt bara...ingen lust. Allt ligger utspritt men det ska jag fixa idag/imörn. Jag måste ju visa lyan från min bästa sida...STÄDAD! Mitt vardagsrum kommer gå i svart, vitt, och silver. Det får ni veta iallafall! Men då man är en fattig student så får man ta det man haver och återanvända massa skit som skräpar. Det är bara skoj att pyssla =Det är bara fantasin som sätter gränser.

Näe...om jag ska ta att fortsätta så jag blir klar nångång ;)

Mors-kors!

//Jessica



Kommentera inlägget här :