Dilemma

publicerat i Allmänt


Mitt dilemma för dagen.

Ska jag tvätta mitt sofföverdrag i vanliga maskiner och hoppas på att det inte krymper fast det står kemtvätt på tvättinstruktionerna? Om det krymper eller nått annat drastiskt skulle inträffa så får jag pröjsa över 7.000kr för ett nytt överdrag. Då är det lika bra att köpa en ny soffa istället. Sjuka summor! Inget billigt Ikea här inte. Jag är för snål för att lämna till kemis men det kan bli billigare i längden om det blir fel. Nu vill jag bara få det rent och snyggt när våren kommer. Vad hade ni gjort?


//JessicA



Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Susanne:

Sandra tvättade sina sofföverdrag i vanlig maskin fast det stod kemtvätt på o det gick aldeles utmärkt! Ha inte för hög tvättemperatur bara! Pöss!

2:a kommentar, skriven , av Jessica:

Tvättdax ikväll...se om jag har turen med mig =P

Kommentera inlägget här :