Är det Okej?

publicerat i Allmänt


Ibland kan det vara knepigt att skriva något vettigt här på bloggen. Vanligtvis skriver jag aldrig något som skulle vara i den klassen att kallas vettigt.

Idag har jag tänkt på män som misshandlar sina kvinnor. Det finns så många offer därute som lider i tystnad. Det är inte det jag vill ha fram idag utan tvärtom! 

Vart är alla dessa män som kan bli lika brutalt misshandlade av sina kvinnor?
Är det skillnad att vara kvinna och bli misshandlad av sin man än att kvinnan misshandlar mannen? Är det tabu för en man att anmäla sin kvinna för misshandel både fysiskt och psykiskt? Vad är skillnaden? Inget är acceptabelt. Är det mer förnedrande för mannen att anmäla misshandel som ska "vara starkare" än kvinnan? Yes det tror jag på! Ingen skulle tro på mannen i dagens sjuka system...kanske ett fåtal om man har tur. Det är väl lika kränkande för mannen att bli utsatt för misshandel som för kvinnan? Det finns de männen som aldrig skulle höja handen men blir utsatta för ren misshandel i alla dess former likaväl våldtäkt. Har inte de en talan alls eller lagar som stöttar dom?
Jag fattar ingenting!!! Träd fram killar..inget att skämmas för! Anmäl svinen =) En ny grupp jag fått upp ögonen för (Biffy Clyro-Many of Horror)som i denna låt sjunger om att HAN blivit utsatt för misshandel. Väldigt bra låt...lyssna.




Kyss //JessicA ____________________________________________________________________________________

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Mia:

Jag såg en dokumentär från USA om detta.. de va helsjukt.. mannen hade inga rättigheter.. :(

Kommentera inlägget här :