252 månader senare

publicerat i Dagbok


Det jag letade efter fann jag men hittade något bättre...

Ojsan vad rörd man kan bli av att hitta något för mig så dyrbart i lådorna. Ett brev som är 21 år gammalt som jag skrev som liten till min far. Jag har suttigt och funderat på vad jag tänkte när jag skrev det brevet. Jag var bara 9 år när det korta men berörda brevet skrevs av mig.
De som inte vet så dog min far när jag var endast 5 år.



Hur det kommer sig att brevet finns kvar vet jag inte, men jag kan tänka mig att jag som liten ville posta det till pappa och min mamma sparade det helt enkelt =)
Jag tycker det är så gulligt att det är till "himlen"!
Som barn tänkte jag mycket på min pappa och hade det jättesvårt att förstå hur mina kompisar tyckte det var jobbigt när deras föräldrar skulle skilja sig. De hade ju båda föräldrarna i livet. Jag tyckte aldrig det var konstigt att människor gick skilda vägar, jag tyckte det var konstigt att de var så ledsna. Vad visste man som barn?

Barn har livlig fantasi och förstår mer än vad man själv tror att de vet...


//JessicA



Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Millimus:

Åh vad fint! Mats fick ett brev skickat till sig :) det var väl ett sätt för dig att bearbeta sorgen! Vi kanske ska skicka nya brev till våra änglar ;) Kram

Kommentera inlägget här :