Hur kan man göra detta?

publicerat i Allmänt


Vet inte riktigt vart jag ska börja med detta inlägget om jag ska vara ärlig. Jag tycker helt enkelt att det är hemskt att se en ung tjej som var redan smal och fin som hon var till att förstöra sig så enormt mycket. Måste oxå påpeka att jag inte inkluderar hennes byst för det har jag ingen åsikt om....som jag delar med mig ;)


Jag har läst lite smått hennes blogg nu för att konstatera att hon förmodligen gick från en 38 till nu 32 i storlek och hon själv påstår att hon väger 56,6 kg! Inte en chans att hon väger så om inte varje bröst väger 5 kg/st. I vilket fall ser man en tjej som kraftigt bantat ner sig till ett ohälsosamt utseende. Detta är en sjukdom vilken/vilka hon nu har eller vem vet en tillfällig "ätstörning". Det är hennes kropp och hennes val och tydligen ser hon inte hur illa det är och kan bli värre om hon fortsätter med sin mani. Väldigt tragiskt att se =/

Grejen är....

Jag blir mest förbannad över annonserna/reklamen på hennes blogg. Hur fasiken tänker dom? Om jag hade ett företag hade jag dragit mig ur fort som fan. För mig som läsare som ser annonserna/reklamen tänker jag direkt att de stöttar ett sådant beteende och vem vill ens bli ihopkopplad till något så hemskt som anorexi/bulimi/ätstörning?
Visst att
Kissie är en av Sveriges största bloggerskor och flera tusen besöker hennes blogg dagligen. Annonsörerna får säkert 300% mer sidvisngar om inte fler än innan men fattar dom egentligen VART de har sina annonser? Tänker de ens vilka följder deras företag kan få om de fortsätter annonsera på hennes blogg?

Frågan är om det lönar sig till en början men senare ett rejält baksug!
Skam, pest och pina för ER! Dra på era struthattar och ställ er i skamvrån med basta!!!


//JessicA



Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Hanna:

kissie säger sjuka saker som att typ de som har lår som går ihop är feta och sånt akn leda till en ätstörning

Kommentera inlägget här :