Snart arbetslös

publicerat i Fotograf


Tjoho!

Jag blir snart arbetslös efter fem hela år på jobbet! Det kom som en chock för alla anställda i alla Skokanonen butiker runt om i landet. Ingen förvarning från ledningen alls så nu är det konkursförvaltningen som har hand om ALLT såsom drift för butikerna, löner, uppsägningar ect. Det känns lite olustigt att våra chefer över butikschefen oxå sitter i samma situation som oss "på golvet". Dessa människor har man alltid vänt sig till oavsett vad som gällde inom företagets drift. Nu hoppas vi att något företag köper upp Skokanonen och fortsätter ett lyckat koncept som vi faktiskt har och tydligen är det flera som är intresserade att köpa oss. Nu håller vi tummarna att våran butik i Karlstad får vara kvar =)

Jag är splittrad i vad jag känner. Jag är inte alls ledsen förutom att inte se mina arbetspolare på jobbet sen, fast å andra sidan umgås jag med dom privat oxå men det är på jobbet skvallret händer hihihi! Oftast massa dumt från mig, vem annars liksöm ;) Jag är busfröken Nr. 1

På något sätt känns det befriande hur dumt det än låter. Det har varit så tryggt där och jag tror nog Börgi Börg behöver lite mer utmaning i livet och nu har jag chansen att förändra det drastiskt. Jag kan ju inte fortsätta pippa min förra chefs (hon är mytoman och blivit rånad på Skokanonen säger hon ) man hela tiden som pågått allt för länge nu....det kanske inte var så lämpligt att skriva det...jaja skit samma....me dont care.

                                          
Det värsta är att jag måste besöka Arbetsförnedringen igen efter alla dessa år och det suger! Åååå jag vill inte, vill inte alls denna förnedring att säkerligen gå på massa "lära dig skriva ett CV" kurser. Det är negativt jag som annars mitt upp i allt är så förbannat positiv bortsett att jag sover redan vid 23 på kvällen och är svullen i benen och fötterna som en hög gravid kvinna! Det är tempo på jobbet det jag jag löva er! Jag välkomnar alla till Skokanonen i helgen så får ni se en svettig, rultig, svettig brud vid kassan vid namn...JessicA BergmaN!


Kram på Er


//JessicA



Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Elina aka pinkflesh:

Åh vad jobbigt :( Men som du säger, se det som något positivt, jag vet ju att du har sagt ibland att du skulle vilja göra någonting annat ändå så ta chansen :)

2:a kommentar, skriven , av Anonym:

Flytta till Göteborg igen!

Kommentera inlägget här :