Första tiden i Norge

publicerat i Allmänt

 
Hej igen!
 
Många många månader sedan jag skrev här. Det har varit ett turbulent liv de sista fyra månaderna. Jag bor ju mer eller mindre i Norge, detta vackra grannlandet som tyvärr är mer en böld i röven än de vackra fjordarna!
Det var kanske att ta i en smula men systemet, väntetiden och dess regler har fördröjt så onödig tid att man nästan blivit galen! Efter fem månader snart har jag kommit på fötter, inget mer krångel med skattekort, banker och jag får min lön utbetald...en bra mycket bättre lön än i Sverige =)
 
Här är vart jag spenderade mina första månader på ett Dårhus med många intressanta, udda och alla dessa boktstavs-kompos människor jag har träffat i hela mitt liv! Boendet var okej men såg absolut inte min framtid där. Dela kök, dusch och toa är inte min grej direkt med 20 bokstäver och när det inte fanns internet som det lovades ville jag snabbt därifrån. Jag drog sen...bör påpeka att jag hade då och då roligt oxå!
 
Jag jobbar som Ramp agent, det låter bättre än vad det är. En ramp agent tar reda på bagage, vinkar in flygplanen, kör dessa stora maskiner, tar hand om cargo ect. Nu har jag fått en tjänst inne dvs att jag mer eller mindre sorterar bagage till dess destinationer. Det är ofta ett stressigt jobb med mycket tunga lyft, köra ut allt till flygen i rätt tid. Jag trivs strålande på jobbet och jag tycker det är så kul att ha så många jobbar kompisar! Jag ångrar inte en sekund att jag började här =)
 
Jag började jobba i december, kanske inte den ultimata månaden för många men jag gillade att vara ute i kylan. Jag fryser sällan som många vet och jag fick känna på en hemskt träningsvärk efter bara fyra dagar på jobbet! Jag är numer så okvinnlig med blåmärken på kroppen, korta naglar, ostylat hår och sminket man lade på morgonen har svetten tagit en timme efter! Yeah what a life! Bra val i livet!
 
Efter jag flyttade från Dårhuset bor jag en bit bort från jobbet. Jag delar boendet med två underbara tjejer i ett fint hus på landet och vi hyr övervåningen där. Jag har tagit dit kattfan och hör och häpna att det går bra med hennes lilla hund. Vi får se vad framtiden utvisar om jag tar hela mitt bohag från Karlstad och flyttar till Norge på heltid =)
 
Haa duu!
 
 
//JessicA
 
 

 
 

Kommentera inlägget här :