Hälso Dagbokens början

publicerat i



Denna kategori kommer handla om min träning och hälsa. Då jag är i extremt behov att "lära" mig äta mat för det första men även lära mig att äta bra mat kommer det bli en liten "hälso dagbok". Det kanske blir ett sätt att fortsätta hålla igång och strävan att inte ge upp som är så lätt.

Såååå....de första 5 dagarna som gått.

Jag har ätit frukost VARJE dag och lagat något mer åt lunch/middag hållet. Visst att det kanske inte är det nyttigaste hela tiden men som jag skrev lite ovan, jag ska försöka LÄRA MIG ATT ÄTA MAT. Så nu är jag glatt överraskad att jag äter fler än en gång per dag =)

Träningen har gått väldigt bra med. Min träning varierar men jag har ägnat mig åt simning, styrketräning och konditions träning och en del promenader. Jag känner mig både piggare och gladare. Jag tränar mellan 2-4 ggr i veckan och det är faktiskt skoj! Idag körde jag ett stenhårt styrke pass och lagade wok med kyckling.

Så...klappar mig på axeln, peppar mig själv en extra gång-fortsätt så!


/Jessica



Kommentera inlägget här :