Min dag

publicerat i Allmänt


Hoppas att ni har haft en bra alla hjärtans dag! Jag bryr mig inget speciellt om den dagen, mest plåj och överskattat och massa gulli gull. Jag vet inte om det är så speciellt att man ska behöva ha en egen dag för just de man tycker om, man visar ju det annars ändå =/ Jaja, andra har säkert gör trevligt åt den här dagen!

Ja min kärleks dag började lite fint ändå. Fick ett fint sms av min käre mor-älskar dig massor också =D Jag stack iväg en snabbis till sjukan och sen efter det åkte jag in till stan och fikade med Marie och Jill och hennes lille bebis Nelly =)

image101
Jill med lilla Nelly i knät =D

Efter en stund dök Zizzi och Igge upp på fiket och vi satt och tölade en stund. De skulle på romantisk middag idag, hoppas det smakar era j'vlar och oförskämt att inte bjuda med mig...hahahahaha! Nerå skoja bara såklart. Det var lite tid över innan jag skulle iväg och besikta bilen som haft körförbud i 2 veckor. Men klart jag åkt med den ändå =D Det var stor rea på Monki idag så alla rea plagg kostade 20 kr. Jag lägger upp bilder på kläderna lite senare.
Då var det dax för lilla skrutt bilen att få sin dom. Jag visste ju lite fel på bilen innan men tyvärr så blev det mer fel än vad jag trodde *morr*.

Felen...ointressant JAG VET!

1. Vindrutan, spricka
2. Blinkers höger ur funktion
3. Avgassystem, läckage mätning kunde inte göras
4. Felindikator motorelektronik, varnar för fel i systemet
5. Styrled, höger yttre, glapp
6. Parkeringsbroms rörelsereserv, kort

Jaha tänkte jag, vad skojigt. Tänkte muta besiktningsmannen med en romantisk middag men tror dock inte att det skulle ha hjälpt det minsta, skit oxå ;) Så vad ska jag göra nu då? Fixa felen är ju en bra start =)
Sedan bilen fått sin dom och min mage kurrade åkte jag hem till mamma för att länsa hennes kylskåp. När jag klev in luktade det nybakade bullar, mmm så gott! Jag fick lite mat i magen, hemmagjort pasta sås och nybakade bullar till kaffet. Det kallar jag kärlek det! Brorsan och hans två älsta tösen kom förbi och det var trevligt att se dem igen fast det var i helgen jag såg dem sist =D Sen brummade jag vidare hem och här sitter jag nu. Soffan ser väldigt inbjudande ut så där kommer jag befinna mig resten av kvällen, helt själv och det ska bli helt underbart faktsikt. Bara vara själv och det tror jag att jag behöver vara också =D

Hoppas att ni har en härlig afton vad ni än må göra

På återseende

/Jessica



Kommentera inlägget här :