Vilken taskig skyltning

publicerat i Allmänt


Det finns ju innerligt riktiga stolpskott därute som driver butiker. Hur i hela friden kan man göra sådana skyltningar som dessa? Brist på fantasi och en stor dos kreativitet!  Vart får kunderna den där "Aha-en sån skulle jag vilja ha" upplevelse? Näe...så sjukt dåligt och det hade ju faktiskt kunna göra mycket bättre!
Skyltningarna är från två olika butiker och de ligger i Tranås, en liten liten håla några mil från Linköping.
När jag var där förra året på en fototräff brast jag verkligen ut i skratt, jag låg dubbelvikt på gatan och hade kramp i magen. Jag tyckte det såg så innerligt roligt ut!

image77

En liten butik som säljer jackor med diverse tillbehör. Kunde de inte ha satt jackorna på skyltdockor och livat till skyltfönstret med en känsla av höst stämmning som det då var. Allt ser så platt och tråkigt ut. Ingen direkt bra exponering av halsdukarna och vantarna som skymtar i bakgrunden. Jag skulle inte gått in i den butiken.

image78

Åh då denna skobutik. Jag vet att det är bland det svåraste inom dekoratörs branchen att få till ett bra skyltfönster men hallå, så enormt B:aktigt så det finns inte! Spana det tomma hörnet på vänster sida och det ensamma paraplyet, tror säkert de försökte få till lite höst stämmning men funkar inte alls. I en liten stad/håla kanske det funkar att ha taskig skyltning men skulle nog inte fungera så bra i en storstad. Skyltningen är ju det kunden ser först! Vem som helst skulle kunna höja upp dessa två idiotiska skyltningar med bravur!

Ja...snart ska jag ner till lilla sammhället igen och då är jag på jakt efter nya knasiga skyltningar eller andra underliga saker. Håll utkik...hahahahahaha!!!

Haa duu!

/Jessica



Kommentera inlägget här :