Min bh historia

publicerat i Allmänt


Jag och min stora syster var på stan idag (igår) en sväng och spanade lite i affärer. Jag är så himla svag för de där hemska röda skyltarna i butikerna. Jag älskar rea! Jag kan gå i timmar och rota bland ställ och hyllor allt för att hitta kap. Jag är trots allt tjej ;) Tyvärr så hade vi inte så mycket tid att strosa runt men jag hittade lite saker jag är nöjd med!

Förr om åren när min syster fortfarande bodde hemma i Karlstad, nu bor hon i Gävle sen 12 år om jag inte minns fel, så var vårat nöje att shoppa loss rejällt på bh:ar. Det var på den tiden underkläder kostade mindre och jag kunde gå på sånna affärer som hade min storlek. Jag kommer ihåg att mamma var stup nöjd på oss när vi alltid kom hem med bh:ar! Det var våran grej liksom så det var lite nostalgi med syrran idag. Under tonårstiden hade jag minst 30 par bh:ar och ALLTID matchande trosor till. Jag kunde inte sätta på mig en bh och ej tillbehörande trosor, det var så fel! Jag kunde må dåligt om det nån gång, väldigt sällan isåfall inte var set. Hur knepigt är inte det igentligen? Tyvärr så växte pattarna med viktuppgången och jag kunde inte längre hitta bh:ar i min storlek längre på vanliga billiga affärer. Döden! Jag kommer ihåg min frustration att behöva ha olika färger på underkläderna. Jag ville inte ha svarta trosor till en vit bh, det var så fel. Så det där med att ha 30 bh:ar hemma nu är ett minne blått. Jag har helt enkelt fått gått omatchad ;) Priset på bh:ar har ju varierat enormt, men jag får alltid räkna med ett pris FRÅN 300:- och uppåt, då är inte trosan med! Hur ofta vill man slänga ut så mycket för bara en ynka tutte-kasse? Men suget efter just bh:ar har alltid suttit kvar, jag älskar att hitta bh:ar som passar och nu för tiden är det ruskigt svårt så jag blir som ett barn på julafton när jag väl hittar nån som passar! Jaaaa, visst har det blivit mycket enklare IGEN att hitta bh:ar =D Inte mig alls emot. Men fortfarande rätt svårt. Jag har blivit rejällt kräsen med åren. De ska sitta perfekt, rätt kupa, rätt omfång och så vill jag att bh:n ska forma brösten bra. Inte mycket begärt ;) Jag köper sällan bh:ar med "fel" storlek bara för att! Man får ju inte det man vill ha då. Jag använder sällan bh:ar med "fel" storlek. Rätt ska vara rätt!
Jag har fortfarande det där tankesättet att det ska matcha, svårt att låta bli. Jag har märkt att med åren så är det inte lika "vanligt" att det ska matcha heller. Ta bikini idag, jag ser ofta att trosan är enfärgad och överdelen mönstrad eller tvärtom fast de hör ihop...WHY? Eller att det är en liten liten kant runt trosan så man kan ana att de hör ihop. Nja, jag gillar inte sånt. Det ska vara set! Man ska se tydligt, bara min åsikt. Jag har fortfarande men sen tonåren...hahahaha!



Dagens shopping och jag är super nöjd med inköpen! Den första bh:n är så jävla snygg! Den sitter som en smäck och jag bara älskar den! Inte det vanliga svart och vita som är extremt uttjatat utan nått lite mer =D Fynd! *Förälskad*
Den andra är inte riktigt jag men lite söt är den, trosa fanns oxå som jag köpte till...set gött fölk! För ynka 80:- för settet så är det allt värt att se lite gullig ut! Hahahahaha! Me like FYND...

Klockan mycket, tvätta imörn bitti...nån som vill hjälpa?

Sov sött.

//Jessica


Kommentera inlägget här :