-Tjejkvällen-

publicerat i Nöje


Helluuuuu!

Nu är det på tiden att jag berättar om tjejkvällen som jag var på i lördags hemma hos Millimus! Jag får börja med att säga att det var evigeter sen jag hade så roligt med mina tjejkompisar! Vi hade bestämt att mötas nere på stan vid Restaurang Peking. Vi skulle egentligen ta take away men jag/vi tyckte att det skulle vara mysigt att sitta där och äta istället. Onödigt att släpa med massa mat hem som blir kallt under tiden. Och mindre disk för Millimus att ta reda på!Sagt och gjort. Vi fick plats vid ett runt bort så man hade en mycket bra och social överblick över bordet. Det är en fördel att sitta vid runda bord annars är jag inte så förtjust över runda bord, mycket runt nu =P hihihihi! Jag beställde i nån rätt som innehöll stekt kyckling-det var mycket gott och min mage fick sig hela 3 portioner! Mumma!

Efter middagen som var mycket trevlig med vännerna gick vi ut i höstvädret och traskade hem till Millimus där själva tjejkvällen skulle hållas till. Det var ju planerat i början att vi skulle ätit hemma hos Millimus så hon hade förberett bordsplacering och dukat upp fint till alla oss! En liten överraskning hade hon pysslat med oxå. Hon hade tryckt upp gamla bilder av oss sen högstadietiden så vi alla garvade när vi såg varandras kort! Hur man såg ut då! Hahah...så oväntat och så skoj! Sandra hade bakat en jättegod kladdkaka till kvällen så Millimus dukning utnyttjades ändå.


Min fina bordsplaceringsbild =P Hur gammal var jag där...kanske 14-15 år tror jag! Hur i helskotta Millimus har du lyckats spara den hemska bilden!? Det var min första fylla eller en av mina första fyllor...hm....

Det var en hel del minnen som for under kvällen. Alla dessa töser har jag haft så roligt med genom åren. Som en gång när jag var på fyllan skulle jag gömma mig för att jag kände mig busig. Jag gömde mig bakom Millimus hörnsoffa men Börgi somnade där så jag var ju försvunnen länge. Gud vad de andra hade letat efter mig! Vi pratade oxå om att på ett eller annat sätt hållit kontakten med varandra. Många av oss (inte jag dårå) har bildat familj och blivit "vuxna", vi är ju inte längre 15 år. Men ändå så hänger vi ihop som det var under högstadietiden. Mer sällan såklart men när det kommer sånna här tillfällen är det som vi vore 15 igen. Det glädjer mig, tror inte det är allt för många som har haft den "lyckan" som vi ändå har haft.


Ja här har vi Anna som var på sitt bästa humör! Jag har inte sett henne på minst ett år tror jag så det var himla roligt att träffa tösa igen. Hon har blivit jävligt rolig ;) inte för hon var tråkig förut, ni fattar va? Hon var kvällens "attraktion" i udda poser! Hihihihi...hata mig inte för att du ligger på min blogg nu =P You are crazy!!!



Sen har vi Sandra som är nybliven tvåbarnsmor! Neeeej, det syns inte på långa vägar! Hon tog priset för bästa och fulaste minerna under kvällen! Att jag inte dog av skratt när jag såg den första bilden. Hon var helt ovetande att Millimus knäppte kort på henne! Det var oxå drag i henne den kvällen!



Här har vi en salig blandning av bilder! Susanne ser ut att trivas i soffan och är allt en liten sexy babe. Hur slutade kvällen för dig när du kom hem gumman? Hahahaha! Dont ask vad Sara sysslar med på två stolar! Börjar kanske bli lite fuller ;) Och den toksöta Nadde som gifte sig i somras med sin härliga man Pontus! Jag klämde in en bild på mig oxå, liknar en liten trollunge =P


Vi började testa lite smått självutlösaren på min kamera och vem dyker inte upp i bild sen...busiga Anna igen! Jag och kvällens värdinna Millimus som väntar sitt första barn och som jag känt i hela mitt liv, längst av alla tjejerna. Hon var rädd för lilla mig när vi gick på dagis. Brukade jaga henne iklädd pippilotter och blöja =D Jag var tuffingen och gud i världen vad jag har försvarat henne genom alla år! Har jag fått ett tack ÄN? Hahahaha!!

Ååååhhh vad jag älskar gruppbilderna! Nu är alla samlade framför gluggen! Tur att det finns självutlösare =D Lite rolig syn när jag sätter på knappen, springer till sängen, halkigt med raggsockorna (älskar raggsockor) och försöker innan tiden ska ta slut att hitta en pose. Funkade alldeles utmärkt! Det kändes som rena skolfotot. Fast med mycket mer liv och skratt och härligt att ha bilder på alla oss som minne från en underbar tjejkväll!

Det som var rätt oplanerat från början men blev riktigt lyckat var att alla vi gick ut på BlueMoonBar sen, förutom kvällens gravida värdinna. Åh jag säger då det. Jag ägde dansgolvet, speciellt i hårdrocksbaren men schlagerbaren ägde jag rätt bra på med! Jag dansade så svetten lackade, droppade från pannan och snoken. Jag måste ha varit en riktig läckerbit =P Riktigt jävla skoj hade jag ute. Åh vad jag önskade att kvällen inte skulle ta slut! Det var massa fölk som man kände som var ute och Putte, Marcus och Ljunggren kom till BlueMoonBar oxå så vi var tillsammans nästan hela tiden!

VILKEN LYCKAD KVÄLL FRÅN BÖRJAN TILL SLUT!

Vi är helt klart överrens om en ny tjejkväll....snart hoppas jag! Hemma hos mig nästa gång kanske?


Tack alla tjejer för en oförglömlig kväll!
Pöss på er alla!


Kram


//Jessica *Fortfarande gla*



Kommentera inlägget här :