-Felstavningar-

publicerat i Dagbok


Hej!

Jag har massor av felstavningar i min blogg, tydligen =P
Jag som är så noga att läsa igenom först innan jag publicerar ett inlägg. Min "underbara" lillasyster slog mig på fingrarna häromdagen när jag tjuvade lite mat hemma hos morsan. Då fick jag mig allt en liten bakläxa...

-Din blogg är fullt av felstavningar! Kan du inte stava eller?
-Näe tydligen inte...får jag skylla på min eviga dyslexi som jobbar sig jämt med mig? Så bra...tack du! Lillsyrran är 15 år och är bättre än mig på att stava, inte kommer jag nångång kunna hjälpa henne i skolan...kanske i idrott då =P

Jag har så jävla svårta att stava och ibland tycker jag att det ser helt felstavat ut när det är rättstavat och tvärtom.

Några exempel....

Jag tycker det ska stavas igentligen men det fick jag höra att det var fel, samma som med hyffsat. Man kan ju inte bara ta bort ett F då blir det ju hyyyy...ffffsat. Segt och utdraget ord. Hyffsat blir ju snabbt =P Jag var nog inte med på svenskalektionerna. Men jag får tacka min lillasyrra för privatlektionen men jag kommer fortfarande skriva mina felstavningar! Jag försöker oxå att skärpa mig när det gäller dubbelord. Ofta har jag mellanslag som jätte kul när det ska vara jättekul. Jag har fått en och annan påpekning på msn av diverse kontakter! Jag ska inte skriva en bästsäljare direkt så ni får allt så ut med mina tappra försök att skriva rätt som ibland råkar bli fel *LOL*. Det är tur att jag inte skriver bloggen på engelska, då hade ni inte fattat ett skit, det skulle vara som japanska för er! Så lite tänker jag på er =P

Japp...haaa duu!


Jag vet att igentligen stavas igentligen EGENTLIGEN =P


Kram

//Jessica



Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av myran:

EGENTLIGEN så skiter jag i hur folk stavar bara innehållet är intressant..



Kör på!!

2:a kommentar, skriven , av Lillsyrran! ;D:

Det heter egentligen hyfsat, inte "igentligen hyffsat". Lär dig syster :)

Kommentera inlägget här :