Jag funderar...

publicerat i Dagbok





...på att sluta att röka! Jag har fått mig en liten tankeställare efter helgen. Jag röker upp ca 1200kr i månaden och det blir ca 14.000kr på ett år! Det kan man göra så mycket annat för. Resa, en helt ny garderob, fotoutrustning ect! Det är ju sjukt för faan! Inget bra alls att röka, det tar bara skada på kroppen. Men ändå är det förbaskat gott, en njutning. En tröst kanske? Jag har aldrig provat att sluta och då har jag rökt i 12 år, mina inre organ är nog inte så fina =/ Jag dödar mig själv sakta men säkert. Stora risker att få cancer för att man måste dra i sig dessa förbaskade cigaretterna. Det är inte värt det alls! Jag behöver en morot, motivationen att ta klivet att sluta för gott. Jag vill inte göra ett halvhjärtat försök och börja igen, om jag ska sluta så ska det vara för gott! Jag har alltid sagt att jag ska sluta när jag blir gravid, då är det en annan jag ska ta hänsyn till, ingen vill väl skada sitt barn med flit? Men jag är långt ifrån att vara gravid så en annan anledning behövs och det nu! Joo jag vet att det finns massa anledningar, men inget som biter på mig just nu. What to do? Jag ska försöka peppa mig själv nu och om man ser det så så har jag igentligen inte råd att röka. Borde lägga dessa pengarna på träning och mat istället =/

Min fundering just nu...kan jag göra detta? Är jag stark nog att sluta, en jävligt bra fråga det!


//Jessica



Kommentera inlägget här :