Helgen som var

publicerat i Nöje


Helluuu!

Jo det är bra med mig, tack för att ni frågar ;) Jag var rätt deppig igår, länge sedan jag var det men nu känns allting bättre igen =D

Tänkte jag skulle försöka skriva några rader om helgen...

Jag åkte upp till stugan redan på torsdagen och svängde förbi Avesta på vägen för att hälsa på Jocke och hans nya puma Linda. Jag blev kvar i några timmar och snackade lite skit och drack kaffe. Kom iväg sent därifrån så jag kom väl till mormor vid 23 tror jag för att hämta nyckeln till stugan. Jag fick pannkakor med sylt! Smarrigt värre! Jag blev inte kvar länge förens fotografen Peter Ljungqvist var i närheten så jag åkte och mötte upp han.
 
Vi har diskuterat rätt länge att fota tillsammans så denna helg passade oss båda. Helgen var faktsikt riktigt rolig bortsett att vädret var piss då man inte kunde genomföra det vi hade tänkt oss. Så det blev inte så mycket fotning, nu i efterhand känns det väldigt tråkigt. Inte allt för ofta man får tillfälle att fotas av en riktigt bra fotograf, så jag var depp igår och besviken på min insatts tyvärr =/ Jag har aldrig gjort så dåligt ifrån mig, kanske nått för längesedan men det räknas inte nu. Det grämer mig....skit oxå...
Det lilla vi gjorde pga av det kassa vädret så fanns det några bilder som kan bli hyffsade så man ska väl inte gråta ändå =)

I hela tre dagar spenderade vi i stugan ihop med aningen udda aktiviteter. Vem får för sig igentligen att jogga mitt i natten, på en skogsväg som är bäcksvart? Näääe just det! Vi joggade 2 km med en ficklampa så vi skulle kunna se vägen lite iallafall, utan den hade det aldrig gått! Fy faan vad det var jobbigt men samtidigt riktigt skönt att få röra på sig. Vi tävlade efter vem som kunde göra flest armhävningar och jag tror, om jag inte minns helt fel att jag vann eller om det blev lika....så stolt jag var =D Vi fick för oss att bada på natten, men jag pallade inte att doppa mig, de är första gången i mitt liv jag bangar för sånt. Men Peter doppade sig-starkt gjort.
I lördags hade jag kraftig träningsvärk men det hindrade inte oss att jogga då heller och vi blandade det med lite grodhopp och en annan övning jag ej kommer på vad den heter....svettigt och jobbigt! Min kropp är täckt med blåmärken i alla dess utförande efter tuffa brottningsmatcher i två dagar...hahahahaha vi måste ha sett så roliga ut! Jag är kass på att brottas så jag låg hela tiden i underläge men visst fick han kämpa ändå =P Vi är inge vidare friska i huvudet! Han hade sån där sjuk torr humor som jag tycker är skitroligt. Helgen var fylld med skratt och galna upptåg. Älskar att vara spontan! Sista kvällen kom jag i vattnet och låg i en stund, då var det rätt friskt och skönt. Peter är allt en riktigt rolig filur och man kunde diskutera vad som helst, sånt gillas. Vi är båda vädurar, så lika sega var vi på att göra saker, få tummen ur! Helgen var ju inte endast planerad för att fotas utan oxå för att få en liten minisemester som jag spenderade med en mycket trevlig kille! Så tack du Peter för helgen =D Skönt att kunna känna sig avslappnad och slippa tänka på allt.

Jag har fått med mig roliga minnen från helgen, träningsvärk och ny hudfärg på kroppen och det är ju inte illa pinkat det!

Det blev lite långt detta....jaja...glömt skriva en massa men orkar inte mer just nu =P

Have a great night!

See You

//Jessica



Kommentera inlägget här :