Livet är bra underbart

publicerat i Dagbok


Jag är mäkta trött att ständigt behöva plocka bort massa bilder som jag har tagit på människor. Jag har alltid varit tillmötesgående och tar bort bilden/bilder för att vara till lags, fast många gånger så hade jag gärna haft dem kvar. Jag sätter personerna först. Respekterar inte jag då deras önskan? Vanligtvis får jag frågan vänligt men när det kommer till en ren "befallning" tycker jag inte alls det är vidare trevligt. Jag har alltid plockat bort bilder för deras skull. Men hur illa har bilderna egentligen varit? Nja...inte så illa direkt. För personerna ifråga har det säkerligen varit känsligt att man inte vill ha bilder på sig på nätet som man inte gillar. Jag förstår det också och har då tagit bort dom som jag nämt tidigare. Jag har massvis med "fula" bilder på mig över nätet men en annan tar väl saker och ting med en klackspark och ser det "roliga" i bilderna. Eller så är inte jag lika känslig eller nått (!).

Jag trodde väl aldrig att EN bild kunde ställa till ett sånt tragiskt löljligt öde som ikväll. Jag förstår inte riktigt varför det blev en stor grej av något så litet. För att för första gången ville jag behålla en bild på min blogg och inte ge vika som jag alltid annars får göra. Det räckte inte att jag tog bort den på Facebook utan skulle tas bort här med *suck*. Då vart jag respektlös och sjönk i dennes personens ögon då jag påpekade att det är mina bilder. Aaaahhhh allt blev bara sådär löjligt. Då jag inte själv ser mig vara respektlös så gör jag som jag alltid får göra. Plockar bort. Alla nöjda och glada.

Jag borde fundera ut nått bra sätt innan jag fotar massa fölk så inte detta upprepar sig igen då jag är ruskigt trött på denna karusellen hela tiden.

- Tja! Om du är med på bild nu så kan det hända att du dyker upp på min blogg och kanske på Facebook senare, vill du fortfarande vara med på bild?

-Jag tar din mail adress så skickar jag över bilderna på dig och får ditt godkännande INNAN jag publiserar här på bloggen....är det okej med dig?

-Varför tar du inga bilder när du har kameran med?
-Det är ingen ide, jag får ändå alltid plocka bort bilderna jag tagit ;)

Skulle det funka? Nja...jag har inte så stora förväntningar men skulle vara super om det skulle göra det..hehehe!

Detta kändes skönt. Nu är jag inte irreterad längre, jag var visserligen inte så irreterad som jag kan vara. Jag satt mest som ett stort frågetecken och tyckte allt blev så komiskt för en bild. Överreagerar är aldrig bra. Vi lever dessutom i samma värld fast vi inte jobbar med samma sak. Vem som helst skulle kunna få ett psyko efter sig vad man än jobbar med (skulle vara lite vitsig där). Jag vet att du är inne och ska kolla om jag tagit bort bilden/er och du ser...det har jag! Så nu hoppas jag att du är nöjd och att du inte är arg för detta längre. Jag är inte det iallafall =)


Nattis


//JessicA





Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av mägdi:

HA HA DENNA GÅNGEN VAR DET INTE JAAAG!! Men synd att folk ska tjata så.. Jag ska aldrig mer klaga!" LOvar! Pöss

2:a kommentar, skriven , av Jorgas:

Det är ju du som fotograf som äger rätten till bilderna. Nu är det ett tag sedan jag fotade, men jag hade med i fotorealesen att modellen godkände att bilderna fick publiceras på min hemsida. Visst hände det att någon ogllade en viss bild och då respekterade jag det och pockade bort den... Vet inte om blogg räknas som hemsida,men det borde väl göra det? Sen gav jag å andra sidan ganska fria händer hur modellen fick använda sina bilder, det mesta var ok så länge det inte var kommersiellt.

Har min realese kvar på datorn så om du vill läsa hur min var utformad så släng bara i väg ett mail eller nåt så ska vi säkert kunna lösa det :)

Kommentera inlägget här :