Breaking the law

publicerat i Fotograf


Inom foto finns det massvis med "otydliga & oskrivna regler" hur man ska kompa en bild. Jag har mer eller mindre varit manisk att följa dessa regler, för mig har det varit en riktlinje bortsett från att jag själv tycker det är smått tråkigt. Vem är det som säger att en bild som INTE följer dess riktning är fel? Precis, betraktaren av bilden självklart. Det är kanske på tiden att  jag ska skita i dessa regler och köra på och hoppas på det bästa. Breaking the law?

Jag ger er Elina i olika beskärningar.




Foto: Jag Modell: Elina


Kyss


//JessicA



Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Elina aka pinkflesh:

jäklar så snyggt :D får ta dom på msn sen av dig ;) och ja, man ska mer gå på känsla tycker jag än "regler" klaffar det i ditt öga som rätt så är det rätt! :))

2:a kommentar, skriven , av Sofia:

Jättefina bilder! :)

3:e kommentar, skriven , av Andreas:

Kanonfina bilder, jag håller med - bryt mot lagen! Det är bara gamla gubbar på MB som håller på med sådant. Kollar du in några schyssta fashionbilder, finner du lätt kapade leder, pannor, centrerade huvuden mm. Dessa "regler", är till för sådana som inte klarar av att komponera och vara kreativa själva.

Kommentera inlägget här :