Good thing

publicerat i Dagbok


Hallå hallå hallå!

Jag slår mig själv på fingrarna för jag varit en usel bloggare! Ber om ursäkt, okej? Jag lever vill jag tillägga. Dagarna rusar iväg. Jag visste inte att tiden kunde gå så fort. Man hinner nästan inte vakna förens man ska natta kudden igen. Det händer lite skojsiga saker i livet just nu som jag tar emot med öppna armar. År 2009 är mitt år. Jag bara känner det. Året började inte så bra men vad fan, det blir ju bara bättre och bättre har jag märkt...tack!

Förra veckan var jag på konsert! Det är ett under att vi inte missade den för käre Mr. Gräsberg hade tagit fel på vecka fast JAG onekligen hade påpekat att det var den veckan som jag sa. Tur nog så läste han tidningen samma dag konserten var där det stod en artikel om bästa Anna Thernheim skulle ha sin spelning på kvällen! Stressad som få efter min nya sysselsättning (inte att hora alltså). Anna, vad kan jag säga om henne mer än att hon verkligen är en klippa.



Om jag var tvungen att beskriva konserten mett ett ord så skulle det vara magiskt. Det var det. Första låten som spelades fick jag rysningar i hela kroppen och...jag blev tårögd och ville gråta för så vackert och stämningsfullt var det. Jag hörde ingen skillnad på hennes platta och live, då kan man sin sak enligt mig. Hon är sådär egen, har sin stil, sin musik och människor som gillar henne. Jag älskar henne. Hon har DET. Anna är väldigt speciell, långt ifrån vem jag är men ändå så kan jag inte sluta gilla henne. Jag gillar det som är så olikt mig själv. Hennes senaste skiva...Leaving on a mayday är en killer! Jag får tacka kärlekskranka Gräsberg att han fick mig att lyssna på Ternheim och att han drog med mig på hennes spelning. En upplevelse. Tack gubben.

Istället för att hora som jag hade funderingar på (ironi) så är jag på Kiwa Foto i stan och har riktigt skoj med dessa medelålderssnubbar. Fråga mig inte varför jag kommer så bra överrens med killar men shit vad roligt jag har! Kunskaper är inte tungt att bära som min visa mormor en gång sa. Jag kan inte mindre än att hålla med henne. Jag suger in all information och vill lära mig allt! Jag har aldrig riktigt reflekterat över att jag är en person som tröttnar fort på saker och vill ständigt utvecklas att lära mig nya saker. Jag lär mig helt klart nya saker nu. Vilken tillfredställelse det ger mig. Jag är nöjd. Det är en helt ny värld. Jag är glad..eller snarare lycklig =D This is good stuff!

Hej hej


//Jessica




Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Fredrik:

Gött gumman..



E´du glad gumman så är jag glad =)

2:a kommentar, skriven , av Susanne:

Vad glad jag är för din skull! Skönt att göra något som man gillar! Puss på dig!

3:e kommentar, skriven , av Jenny:

Låter underbart gumman :)



Hahha ja han e bra velig ibland ^^



kraaam

4:e kommentar, skriven , av Ernest Berglind:

Gött och höra att det går bra!

Som sagt får ta och ta ett par tre öl ngn dag tycker jag å stri litte!

Ha det gött

Kram Ernest

Ps tack för grattis hälsningen Ds

Kommentera inlägget här :