Nyåret

publicerat i Nöje


Varning för långt inlägg!

Då har jag fått tummen ur och fixat lite bilder sen nyår. Från början skulle vi bli 6 personer men i slutändan så blev vi hela 12 personer. Mitt nyår var hur roligt som helst. Jag träffade massa nya männsikor och alla var himla gulliga och trevliga. Vi käkade massa gott. Magda hade stått i köket och fixat allt, en pärla är hon. Vi åt massa plockmat, allt från en supergod kyckling till sill och rostbiff.


Magdas dukning. Det var himla mysigt med alla levande ljus. Det var en skön stämning. Vi var lite trötta efter gårdagen då vi hade tagit några öl och lagt oss rätt sent dagen innan nyår. Men shit vad skoj vi hade! Man har ett och annat att snacka om när man ses så sällan. Då fick jag träffa Magnus, Magdas mysiga granne. Han bodde i ett hus vid havet. Som de flesta gör känns det som. Magnus är urhärlig och rolig. Jag var i mitt esse och skojade friskt. Vi gick in till Magnus granne...Kalle som är grovt alkoliserad och är runt 60 år. Han tyckte jag var hur fin som helst, alla blir fina med alkohol i kroppen =P De skulle tjuvstarta och skjuta upp en raket. Vilken jävla smäll som Dynamit Harry säger! Det slog total lock för öronen och jag hörde inte ett skit! Jag var helt döv! En jätte otäck känsla. De andra skrattade så de grät och tyckte det var skitroligt, jag var inte lika road. Det berodde nog på att jag har haft problem med bihålorna som jag blev helt döv. Jag var ganska orolig men efter 20 minuter kom hörseln tillbaka. Hela vistelsen har jag blivit retad för hörseln!

Åter till nyår.

           

De var mycket trevliga grabbar på nyår, inte mig emot alls. På första bilden har vi Karl-Linus och Jonas. Andra bilder har vi Rebecka och en annan tjej som jag glömt namnet på. Sen är det Magda och Anders som är kusin med Karl-Linus. På sista bilden skymtar Magnus. Nu är grabbarna presenterade =D

       

Det är svårt att försöka återberätta hur bra jag hade det. Det var kanon nyår. Allt blev så lyckat. Alla samlades vid 12 slaget för att fira det nya året. Raketer sköts hej vilt men jag missade de flesta. Jag råkade ramla ner från den lilla trappen och slog i mitt ben så hela benet domnade bort. Jag ska sluta använda högklackade skor! Jag kunde inte stå på benet, min otur om jag hade brutit det. Det var en himla smäll. Käre Tommy hjälpte mig in och benet bara pulserade. Det gjorde så ont så jag bara ville gråta. Jag hamnade nog i ett chocktillstånd för jag började må så fruktansvärt illa och bara ville spy. Och då ska tillägas att det inte för för det jag hade druckit. Benet var efter det en meter efter mig men lika glad ändå. Dagen efter var en annan femma. Jag hade föredragit kryckor, så jävla ont var det att gå på benet. Där fick jag mitt namn Halta-Lotta. Hela benet är fullt med blåmärken och nu har svullnaden lagt sig, äntligen.

                            

Det blev lite dans in på småtimmarna. Det gick rätt bra, jag dansade på ett ben =P Rolig syn det måste ha varit. De flesta hade gått hem så vi var bara några stycken. Alla busade med varandra, härliga skratt och vissa hånglade. Magda gick och la sig vid 4 tror jag och jag satt uppe och väntade på att taxin skulle komma till de 3 som var kvar. Jag kom i säng vid 05.30 då taxin kom och Anders blev kvar. Dagen efter när jag vaknade var jag själv. Magda och Anders hade gått till Karl-Linus på morgonen. Jag vet inte vad det är med fölk på landet, det känns som det är mer accepterat att fylleköra. Jag hatar verkligen sånt! Magnus hade fått ryckt ut och dragit upp två bilar ur diket, vad tänker fölk på egentligen?



Nyårs pöss fick man oxå av Tommy som blev lite småkär i mig.

Hela dagen efter låg vi och kollade på tv. Superskönt då jag inte var så rörlig pga benet. Vi var några stycken hemma hos Magda och gottade oss i massa godis. Vi pratade om hur nyåret var och alla tyckte det hade varit toppen. Lyckat med andra ord.

Jag bytte mitt arbetspass på lördagen så jag kunde stanna lite längre. I fredags var jag och Magda ute på promenad vid havet. Otroligt fint. Det blev massa bilder som jag ska göra nån dag så ni får se. Det blev film kväll hemma hos Magnus på kvällen. Uppe med tuppen på lördagen för att åka till Göteborg för att hälsa på faster. Jag blev bjuden på lax och stuvad spenat, smarrigt. Jag åkte till Fredrik (mitt ex) på kvällen och det var jättetrevligt att träffa han och Plöan. Vi spanade lite hockey och spelade BUZZ. Jag var så kass på det alltså, men helt okej spel i övrigt. Sen var det ångest på söndagen för att åka hem. Jag ville vara kvar. Jag skulle jobba på söndagen så det var inget annat att göra. Bettan och jag tutade hem, arbetade och slängde mig på soffan när jag kom hem. Skönt att vara borta men skönare att komma hem. Jag ska försöka komma snart igen....saknar redan Orust och framförallt Magda!

Hej svejs


//JessicA



Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Fredrik:

Jo det var skitkul att träffa det och kvällen var bra.det kändes rätt stressigt på morgonen när jag gick upp och satte på kaffe..trött och bakis som en hund var jag..hade hellre legat kvar i sängen....Men jag hade trevligare än var jag haft på mycket länge ..Tack gumman

Kommentera inlägget här :