Into my future

publicerat i Dagbok


För ett tag sedan såg jag en av mina bästa filmer någonsin. En film som fick mig att tänka igenom saker och framförallt på saker jag borde göra. Varför ska jag sitta här, med ingenting när det finns så mycket att se i världen? Jag behöver inte allt som jag har. Jag behöver upplevelser. Jag byter allt jag har mot nya upplevelser och äventyr. Jag känner att det är nu jag borde göra saker. Ta tag i det på riktigt och inte göra som jag alltid gör skjuta det framåt, har hört att det är typiskt för vädurar ;)



Filmen heter Into the Wild. En lysande film och berättelse. Det är en film som sätter sig på hjärnan och är en sann berättelse, du kommer nog inte undan grubblandet (tänkandet) efteråt. Det gjorde inte jag, jag grubblar enormt mycket fortfarande. Jag känner bara att det är så rätt dit mina inersta tanka och funderingar tar mig. Jag vägrar att sitta fast något mer. Viljan jag har ska ta mig dit, vart det än bär av. Var så säker gött fölk! Nu handlar det bara om MIG, bara mig och den känslan är obytbar. Man kan nästan säga att det är JAG & VÄRLDEN. Kanske låter lite töntigt men vet inte hur jag ska förklara det bättre. Nu är det dax att jag bestämmer över mitt eget "öde".
 
Ni som inte sett filmen Into the wild tycker jag ska se den på stört. En helt underbar film och musiken är riktigt nice med =)


LövE


//JessicA



Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Millimus:

Gumman! Jaa se nu till att bli lite mer av en stenbock :) Jag kan lära dig massor om ordning och reda.. Kunde inte se filmen heller då Nickes dvd-spelare inte tog den :(



Måste ses snart igen!



Kram

2:a kommentar, skriven , av Helena:

Tack för tips om film. Igår kom vi inte på en endaste film vi ville se. Ska genast se denna och kanske jag känner som du efteråt.

Snygg klänning du har på bilden jag har en precis likadan eller liknande iaf. Jag har köpt min Ginatricot men din kanske är en dyrare variant.

Jättefin blogg du har. Jag skrivit till dig förut. Wow vilka bilder på dig säger o vilken kropp du har! Avis...yes!

Min dotter är väldigt intresserad av att fota och jag såg att du har en canon och det är precis en sån hon vill ha. Blir otroligt fina bilder ser jag, men det är väl mycket jobba bakom innan man lär sig?

Hoppas du har bra tankar idag.

Kommentera inlägget här :