Midsommar

publicerat i Nöje


Helluuuu!

Bröllop och midsommar allt på samma gång. Ja varför inte? Det blev ju hur lyckat som helst. Vädret var sådär. Typiskt på midsommar! Det regnade lite men när själva vigseln gick av stapeln så vart det uppehåll, skönt att slippa ha massa paraplyer i vägen när man ska försöka knäppa lite bilder. Marcus och Sayran strålade. De var så otroligt fina! Vigseln ägde rum på Alsters Herrgård. Tradition är att ett bröllopspar skall vigas där varje midsommar och denna gång blev det Marcus och hans bedårande fru Sayran utvalda. Det var typisk svensk midsommarfirande. Stången restes, dragspel och fioler spelades och lite dans innan stunden var kommen för bröllopet.


Mina ögon fylldes med tårar när brudgummen och hans bestman (Thure) entrade framför publiken. Snygga grabbar indeed, så stiliga. Strax därefter hördes klockor ringa och bruden fick ett stort följe av musikanter i folkdräkter. Tärnorna var super duper söta och den som strålade mest var bruden. She took my breath away. Bruden följdes av hennes bror fram till Marcus och lämnade över henne med en sån stor stolthet. Jisses min gud vad vacker hon var!



Man är nog väldigt nervös att gifta sig inför släkt och vänner och brudparet gifte sig dessutom inför alla andra åskådare. Det tycker jag är väldigt modigt gjort och de lyckades med bravur! Prästen var riktigt bra, skojig och käck. Vi sjöng allsång, eller inte jag då jag såklart var fullt upp med att fota. Jag missade ringbytet men hörde att de sa ja tillvarandra...hihihihi!



Jamen GRATTIS för attan! Äntligen fick han sin kurdiska brud! Vet ni, jag var med då han träffade henne för första gången och jag kommer ihåg hur salig han var att han träffat en sån tjej som henne. Han var borta nästan hela tiden från gänget och det förstår man NU i efterhand ;) You did the right choice Mackan!



Såklart den obligatoriska kyssen.......


Såklart lite vänner man känner...åh ett kort på mig...huuujaaaaaa! Min klänning var iallfall supersnygg =P



Gräsberg haffade stiliga Pontus som personligen blev snabbt en favvisbild från bröllopet. Bröllopsfesten ägde rum på Blomsterhult, mitt ute i skogen kändes det som. Ett typiskt ställe som andas midsommar. I väntan på paret serverades det dricka, tipspromenad och lekar. Lekarna bestod av kasta stövel, springa med en potatis och pricka en penna i en flaska. MITT lag vann eller nja, vi var snabbast som jag trodde det hela gick ut på men ack vad fel jag hade. Vi vann inte alls. Roligt som tusan var det. Till slut kom paret.....


Brudparet dansades in av henns syskon/syskonbarn. Något man aldrig hade varit med om förut. Roligt att se en annan kultur än sin egen. Spolar fram filmen lite!

Jag fick sitta vid ett mycket bra bord, så lättsamma människor som inte direkt spottar i glaset (där satt ni mig rätt). Maten var supergod och förätten var en riktig aptitretare. Lite sill, potatis, lax och såser. Sen vart det grillbuffe som var gudomligt gott. Skojade friskt med Pontus och bytte min tallrik mot hans i Pontus tal, tänkte att han inte skulle märka det...hihihihi! Jag skrattade som fan när han skulle börja äta! Han kom dock på mig, jädrans. Hela bröllopet var så bra, fina tal, överraskningar, god mat, härliga männsikor, massa alkohol, dans och RINGDANS som jag deltog i...superskoj! En så grymt duktig tjej dansade magdans fram tårtspaden till brudparet. Coolt! Det vill jag med ha på mitt bröllop.

Festen efter...går vi inte ens in på....=P

Tackar av hela mitt hjärta att jag fick vara med och fira er stora dag! Grattis till er man och fru =D


Kyss


//JessicA



Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Mr. & Mrs. Liniver:

Hejsan Jessica! =) Vilket fint blogginlägg.. det känns bra att du hade kul på vår dag! Hoppas du har det bra i Arvika! ;)



Kram!

Kommentera inlägget här :