Musa

publicerat i Dagbok


Varför föddes jag inte till man?

Den där musen man har som man måste leva med i hela sitt liv kan sällan vara helt utan bekymmer. Har män problem med sin snorre? Vi kvinnor få stå ut med mens, svamp, infektioner, föda barn, torra slemhinnor, sprickor, obalans med Ph-värdet och sist men inte minst cellprovstagning om jag nu ska nämna en liten del av alla problem som kan uppstå med musa! Idag var dagen för ny cellprovstagning. I september förra året opererades jag för lite cellförändringar, inget farligt på något vis. Jag klagade inte när jag blev sövd...det var hur gött som helst! Men men...tillbaka till ämnet.

Slängde av mig mina kläder i det kala rummet och väntade på gynekologerna. Man känner sig inte direkt så bekväm med bar underkropp och påpälsad däruppe. Jag har inga som helst problem att göra undersökningar men det är en viss knepig känsla ändå. För första gången tittade de med ett mikroskop in i min mus. Tittade ner och det lilla man såg var en man tittandes i mickroskåpet och ett grönt ljus mot musa. Jag låg och funderade på hur det ser ut när det blir så förstorat...hehe...tänkte lite att det kanske är som macrofoto! Jo men visst sörru...vad har jag inte då? Nya cellförändringar som jag IGEN ska operera bort. Dessa undersökningar ska jag hålla på med i 18 år! Positivt att jag får uppleva att bli sövd igen, det är en helt underbar känsla! Kvinnor är knepiga varelser.

Mjo...annars har jag varit riktigt duktig och retuscherad en hel hög med bröllopsbilder *klappar mig själv på axeln*. 

Snart bär det av mot Götet! Dock har jag inte planerat vart jag ska bo under helgen...hohoho!


Kram


//JessicA



Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Jenny:

Hahahah ja undrar hur det ser ut, kanske e som du säger, som med macrobilder :D

Ah men dåe :/



åh har du det vad roligt, vi längtar som tokar här tills nästa vecka så man kanske får kort hihihi du är ju så duktig!!! :)

kraaaam

Kommentera inlägget här :